fredag 31 maj 2013

Fredagskänsla


Fredag och sista dagen på en av mina favoritmånader. Var tog maj vägen egentligen?

Köpte mig en bukett knoppiga pioner häromdagen och blandade med brudslöja och nu 
börjar de slå ut och ser ut som små pompombollar. Helt underbara!



Tack för alla rara kommentarer om vardagsrummet! Jag ska visa mera bilder på 
det övriga en annan dag.


Nu tillbringar vi all ledig tid antingen i trädgården eller också i uterummet :)

Och har ni sett en så fin vit bricka med höga kanter vi har fått hem till butiken
( 125:- kostar den och kannan finns också hos oss )


Och flera olika modeller på glasburkar har också kommit hem. Fina till skafferiet 
eller köksbänken. Den här enkla raka varianten tycker jag om och en sådan fick följa
med mig hem. Ca 18 cm hög är den och kostar 49:- 
Jag fyllde den med smaskiga karameller från Slottsboden, "slottsblandning pastell". 



Nu önskar jag er alla en fin fredag och en alldeles underbar helg!

Från och med imorgon och juni har vi öppet i Slottsboden veckans alla dagar!

Ha det gott!

Kramar Carina


1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Vilken vacker pion!!!
Fick sådan lust till att fylla vår "nya" tomt med gammaldags växter! Jag strosade där en stund i solen igår och drömde. Frustrerande är det att sådant roligt ligger långt ner på prioriteringslistan. Först funderar vi på att lägga jordvärme så då kommer trädgården förmodligen att se ut som om vildsvinen bökat upp den, men sedan blir det säkert lätt att gräva :)
Stor fredagskram till dig!
Birgitta