måndag 27 maj 2013

Syrener och textilier


Syrenerna blommar för fullt och jag omger mig med härliga buketter :)
Doftar såååå gott!


Jag får många telefonsamtal och mail till butiken angående STORA vita dukar och 
tänkte jag skulle försöka visa de fina som vi har ( men inte lätt att fota vitt på vitt... ).

Dessa dukar har vi köpt in om och om igen under flera år och de håller en superbra 
kvalité. Vit bomull med linnestruktur och ett fint vitt broderi på mitten av duken ( runt 
vasen med syrener som ni ser på bild ), spetskant runt om och finns både i 2,5 m och 3 meters
längd ( men det finns även i 90 cm x 90 cm till det mindre bordet ). 
Jag sliter på mina hemma, de används och tvättas om och om och om. Har både en 2,5 och en 3 m
beroende på hur många vi är runt bordet ;)



Igår kväll var en lyckans kväll, alla våra barn med respektive kom hem och vi 
grillade och mös i uterummet.

Till fikat hade jag gjort den superdupergoda dajntårtan som finns med i Smultrongårdsboken.
Omdömet från dem blev : " Kan vara det godaste vi nånsin ätit "

En tårta som kommer att göras många gånger!


Strax ska jag åka en tur ner till butiken och förbereda inför kvällens "kundkväll" - 
ett glatt gäng tjejer väntas! 
Och så ska jag packa och skicka paket runt om i landet på saker som är beställda,
för ni vet väl att vi fortfarande och gärna skickar paket? Trots att vi ej har webshop 
längre så fungerar precis likadant. Ser ni något ni gillar här på bloggen så är det bara att 
maila info@slottsboden.com

Den blommiga duken på bilden (100 x 100 cm ) är en stor favorit och ska bland annat 
postas till flera stycken. Nu finns bara ett fåtal kvar i butiken, men jag ska kolla med 
leverantören om vi kan få hem fler. 



Ha en härlig start på nya veckan och tack för att du tittar in här.

Vi ses snart igen.
Kram, kram Carina

Inga kommentarer: