måndag 6 maj 2013

Loppis i Hjo o annat skoj


Underbara och ljuvliga vitsippor i finaste vasen!
( vas 85:- , finns även en mindre variant á 45:- som syns på nästa bild )

Baksidan av vårt hus är fylld av tuvor med dessa godingar och jag kan inte låta 
bli att plocka in små buketter. 
Här ser ni de nya fina smårutiga dukarna från Nyblom o Kollen som kommit hem i 
2 olika storlekar. Här syns den den som är ljusgrön/vit, så himla fräsch!


Och här är den rosa/vita som är lika snygg! Svårt att välja...

.........................

Helgen som gått har varit helt underbar och fylld av glädjeämnen.
Fredagen började med lunch  tillsammans med  käre mannen och  alla barnen i Västerås på ett 
mysigt ställe som ligger nere vid hamnen. Sedan fortsatte vi till Uppsala för eftermiddagsshopping
och sedan satte vi oss för att lyssna på Shyffert/ Gustafsson innan vi avslutade kvällen med middag 
och hemfärd. 
En härlig dag tillsammans med mina kära! 

Några timmars sömn hann jag med innan klockan ringde tidigt och det var dags att
träffa goaste tjejerna kl 7 på morgonen  för en loppistur till Hjo.



Vi hade hyrt en stor buss för att  kunna åka tillsammans ( 8 st loppistokiga tjejer ) och även ha plats 
för alla fynd vi skulle hitta. Goa E rattade bussen även denna gång.


Kvart över 10 var vi framme hos Marie, Vita ranunkler och trots att det var 45 min 
kvar tills öppning så var många redan på plats. Och strax efter oss fylldes snabbt hela uppfarten med
ivriga ( mestadels ) tjejer. 



Under tiden vi stod och väntade på öppning så försökte vi spana runt i trädgården 
och se åt vilket håll vi skulle rusa... Maries bord syntes bäst när vi stod och väntade och
det var hos henne jag handlade det mesta. 
När klockan väl blev 11 och de släppte på repet rusade alla in och det finns inte en chans att kika runt och fundera utan här gäller det att vara snabb ;)

Men oj, oj så mycket fint det fanns att handla!!!


Här syns litegrann av allt vi handlade innan vi lastade bussen och åkte vidare.
Mina saker syns högst upp till höger. Jalusiet var det första jag köpte och sen blev det
lite knepigt att gå runt och kika och trängas när jag bubbade på det, men lite mer
hittade jag. Ett stort fint tårtfat i glas köpte jag också hos Marie och även en liten
glaskaraff. Av Anna  ( klicka på namnet ) köpte jag en stor ram som jag ska göra något 
kul med så småningom ;)


Sen gick färden vidare ner till centrum för att besöka Maries butik.



Här fanns också mycket fint att kika på!

Sen fortsatte vi dagen med att besöka en stor bakluckeloppis och även Lundby gård där 
det finns många uthus med mycket spännande saker i och bussen fylldes hela tiden med nya fynd!

Hemresan bjöd även på några avstickare när vi upptäckte LOPPIS-skyltar efter vägen. 


Vi fick stuva om i bilen några gånger för att rymmas med allt och vissa sköra 
saker fick hållas i famnen ;)

Det var en jätterolig dag tillsammans med likasinnade!!!
Tack alla ni som var med!

Tack även till Susanna ( dottern )  som tog hand om butiken och alla trevliga 
besökare i lördags!


I söndags var jag tillbaka i butiken igen och fick träffa alla glada som besökte 
oss! 

Här hemma går renoveringen framåt och nu är det inte så mycket kvar... Jag ska måla runt fönstrena en sista vända nu och sen är det nästan bara taklister som fattas...
Eller nja, det är lite mera jobb kvar, vi har  tagit bort en dörr och satt in ett fönster i 
mellanväggen så det är lite ( mycket ) fix kvar med det. Men jag har målbilden framför mig 
och då känns det som vi är nära!
Snart kan jag visa lite bilder.

Ha en riktigt härlig vårdag, här skiner solen och det är ljuvligt ute!!!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du har verkligen haft en härlig helg, med allt du hunnit med låter det som att det var en långweekend=) Roligt att du fyndat så mycket fint!

Kram,
Regina

Anna-Leena sa...

Vilken härlig rolig loppis tur ni haft men många fina fynd.

Kram Anna-Leena.