måndag 17 juni 2013


Måndag morgon och solen skiner, känns som början på en toppenvecka!

Hoppas ni också har haft en härlig sommarhelg och hunnit njuta av sådant som 
ni vill göra :)

Idag blir det lite mer bilder från min Iphone igen, så här ser det ut i vår hall när
man kikar in i vardagsrummet.


Till höger om öppningen fanns det tidigare en smal mellanvägg och sen kom en dörr, men 
nu gjorde vi en ny vägg och tog upp ett hål för ett gammalt fönster. Fönstret kändes som 
en jätteviktig detalj för mig, då får vi lite mer ljusinsläpp i hallen och så "händer" det 
något mer. 
Här hamnade ett litet klaffbord som ständigt ändrar utseende ;) På mattan som ligger under 
bordet ligger Elvis ofta på dagtid. Här har han span på allt som händer inne;)


Vitmålad pärlspont och vit tapet ( ja, det är "jag" det ).


I hallen står även vår lilla soffa med sina "sommarkläder", virkad pläd, ett par roskuddar
och en vit kudde med spets.


Jag är väldigt svag för rosor och det slinker ofta ner några rosbuketter i kundvagnen 
när jag handlar :) Svagt, svagt rosa rosor nästan aprikosa blev det till helgen i vardagsrummet.
En bukett på soffbordet...


... och en bukett på matsalsbordet!


Och en helt underbar rosbukett som vi njuter av i uterummet!  Den fick käre mannen av 
goda vänner som besökte oss i lördags kväll.


Helt underbar - rosorna ser ut som röd sammet och så lite blått till det och en söt 
fjäril som svävar över buketten :)

Nu ska jag ge mig ut i trädgården och sniffa på blommorna och skvätta lite vatten 
på dem innan det är dags att åka ner och öppna butiken för dagen. Vi väntar på 
lastbilen som ska komma med varor till oss, spännande att se vad det är!

Ha det allra bäst!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder du visar från ert hem! Jag är som du vill också ha vitt. Vilka vackra rosbuketter!! Ha en härlig midsommarvecka!
Hälsningar
Birgitta

ängeln i vitt sa...

Helt ljuvliga bilder. Gillar fönstret jättemycket. Önskar dig en fin vecka.
Kram Carina