fredag 13 september 2013

Greengate i butiken


Mysfrukost med finaste porslinet!

I veckan har jag packat upp en stor leverans från Greengate och himmel, så mycket 
fint det har kommit hem till butiken !
Jag passade förstås på att shoppa några av godbitarna ;)

Den söta koppen med fat är helt underbar och jag tror minsann att kaffet smakar 
extra gott i den koppen!



Latteskålarna är också ljuvliga men just i denna så hamnade en liten minicyklamen.


Ljuvliga textilier i olika storlekar, här syns brödduken som är 40 x 40 cm och även 
passar som en liten duk på bordet.


Brödduken ligger överst med en söt liten spetskant och under den ligger en kökshandduk.
Det finns även en STOR duk i 150 x 150 cm, helt underbar!


Och har ni sett en vackrare termos? Visst blir man sugen på en liten picknick?


Det finns såååå mycket fint... till och med en snygg flaska diskmedel som gärna kan få stå 
framme på diskbänken :) Bredvid ligger en söt kökshandduk. Tänk dessa två tillsammans 
i en cellofanpåse.. vilken fin present att ge bort! Och så kanske några kakor i den fina burken?



Och det som hänger på sidan av hyllan är ett jättefint förkläde!


Det finns även mycket snyggt i grått och allt går förstås att mixa o matcha.



Söt kanna till mjölken eller vaniljsåsen eller som här med några blommor i.

Den här veckan har jag fixat och donat i butiken, allt för att göra det höstfint 
och mysigt till på söndag när vi öppnar igen efter 2 veckors semester.
Mycket varor har packats upp och ännu mer är på väg...
...som vanligt  har vi leveranser som kommer varje vecka till oss

Nu önskar jag er en riktigt härlig helg och hoppas ni får det jättebra!
Själv ska jag ge mig iväg på skojsigheter alldeles strax. 

Och så är ni förstås HJÄRTLIGT VÄLKOMNA på söndag 12 - 16
övriga öppetttider ser ni  på www.slottsboden.com

Kramar från Carina




1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Åh vad mycket snyggt .Bara Älskar Greengate!Önskar dej en härlig och underbar fredag.Kram Rita