onsdag 19 februari 2014

Sovrum i solsken


Hej hopp, redan onsdag igen och dags att vända klackarna mot helg!

Vilka härliga dagar med solsken vi har haft, solen gör verkligen underverk!
Energin kommer tillbaka och det är extra kul att fotografera. Nu blev det 
några snabba bilder med mobilen när solens strålar letade sig in i sovrummet.



Så härligt!  Det kändes som evigheter sedan sist som solen var framme!

Det är snart 3 år sedan som vi gjorde om hela övervåningen och flyttade 
upp vårt sovrum. Tidigare fanns det 3 sovrum, ett tv-rum och ett badrum häruppe.

Vartefter barnen flög ur boet så började tankarna snurra, och vi funderade 
på hur vi ville ha det. Det slutade med att vi rev ner alla väggar och gjorde en ny 
planlösning. Nu finns det ett stort sovrum med utgång till balkong,
en klädkammare och ett tv-rum. Ett stort badrum är också på gång.


Sänggaveln och sängskåpen är från Kallholmen och de hade jag drömt om i 
många år innan de äntligen blev våra. Nu har vi nog haft dem i 8-9 år men jag 
tror aldrig jag kommer att tröttna på dem!

Meeen, snedväggen gör att vi inte kan sätta gaveln så högt upp som jag vill,
men, men, det här funkar också och kanske löser vi det framöver?


Roskrönen älskar jag! ( rostokig som jag är )



Lilla utdragbara skivan är perfekt att ställa kaffekoppen på om man vill
ha frukost i sängen;)  Men faktiskt något vi knappt använt eftersom jag inte är 
så förtjust i att äta frukost i sängen hihi. 


Och när vi byggde om så fick jag äntligen mina älskade pardörrar in till 
sovrummet!!!

Ja, det var en liten titt in i vårt sovrum, eller i alla fall halva delen. På
motsatt sida finns skrivbord mm och det får ni se en annan dag. 

Nu är det bäst att ta tag i dagen och göra något bra av den.

Ha det gott!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Sallys hus sa...

Hej sötis!
Ååå det där rummet är sagolikt vackert och storleken... det sägs ju att storleken inte har nån betydelse..;)
Men nog blir ett sovrum vackrare om det är lite större...;)?
Er sänggavel och nattygsbord är underbara och det är härligt när man hittat något man verkligen tycker om. Kan i o för dig förstå vad du menar att du skulle vilja ha upp den högre så den verkligen kom till sin rätt...men ibland kan man inte få allt. Fina kuddar du har där också.
Kaaaaaaaaaam Katarina