måndag 10 februari 2014


Svish - och så är det redan måndag igen och en ny härlig vecka ligger 
framför oss!  
Helgen har gått så snabbt och den har varit jätteskön. Vi har hunnit med 
massor av skojiga saker:)


I lördags blev det en utflykt till bland annat Enköping och butiken "Minns Du".

Jag hade aldrig varit där tidigare men en gång i höstas åkte vi förbi sent  en 
kväll och jag såg skyltfönstrena och la den på minnet. 

Ovan syns ett av skyltfönstrena och här kommer ytterligare ett.


Sååå mycket fint!  Butiken är på 300 kvm och fylld med antika möbler 
och en hel del vitmålat.



I taket glittrar och glimmar det, mängder med kristallkronor!


Butiken är en av landets största på kristallkronor och det fanns  ca 350 st 
när vi var där!!!   Lite urplockat tyckte ägarinnan eftersom de brukar ha runt 
380 st!  Här fanns det att välja på!




Ja, härinne blev jag gående länge och kikade...


Hur mycket skoj som helst!


Glas och skålar i alla formar. Vi fick även följa med till deras lager och 
titta, de hade mycket som inte rymdes i butiken idag... Lagret var ca 100 kvm och 
det var proppfullt från golv till tak! 
Bor ni i närheten kan det vara ett kul besök! 

Vi fortsatte sedan dagen med att besöka  flera olika små antikbodar  innan vi 
åkte hemåt och avslutade dagen med ett besök på Kolgrillsbaren;)


Men några mysiga middagar hemma har det också blivit:)

Jag tycker såååå mycket om den här marockanska serien och den lattefärgade 
ligger mig varmt om hjärtat.



Jag ser att jag slarvade litegrann med vasen... Keramik ska alltid stå på ett fat om man 
har vatten i vasen, keramik "andas" och släpper igenom fukt så det kan bli fula märken 
om man ställer en keramikvas med vatten direkt på en bänkskiva. Nu har jag både vanlig duk
och en filt under så det är ingen jättefara men något som är bra att tänka på.

Hoppas ni också har haft en skön helg! 

Söndagen tillbringades en stor del av dagen i butiken, vi håller på att greja och 
ändra om, flyttar hyllor, sätter dit nya mm. Just nu är det en enda stor 
villervalla därnere så det är tur vi har vintervila.
Mitt upp i alltihopa kom jag på igår innan vi åkte till butiken att klädkammaren 
borde städas... Alltihopa åkte ut och det hann bli sen kväll innan 
ordningen blev återställd därinne. Såååå skönt när det äntligen är 
gjort och nu är änglatofflorna bortstädade.


Lite bättre ordning för ett tag i alla fall:)


En ananaspaj bakades till helgen ifall det skulle komma oväntat besök;)
Och av den finns inte ett spår idag...

Oj, vad bilder det blev! Hoppas ni inte tröttnar!  Nu ska jag ta tag i dagen, 
det blir nog några varv med målarpenseln tror jag.

Och ikväll är jag bjuden på VIPkväll  i grannstaden Eskilstuna, det är 
salongen och inredningsbutiken Hår Hopp o Kärlek som har nyöppning i 
större lokaler. Ska bli jättespännande att se!
( de har haft stängt i några dagar och öppnar imorgon igen )

Ha det gott! 

Kramar från Carina

1 kommentar:

ami sa...

Åh har det där redan vuxit fram hos er i gruset? Här är det fortfarande typ 5 ton snö..