tisdag 25 mars 2014

Butiksnytt och förberedelser


Just nu är det bara butiksförberedelser för hela slanten och jag vill så 
gärna dela med mig av några små godbitar som packas upp:)

Vad sägs om den här vackra bysten? Ca 30 cm hög och kostar 198:-
Är hon inte underbar? 

Kan tipsa om att det finns ännu en större byst, drygt 50 cm hög och helt 
fantastiskt vacker men tyvärr har jag ingen bild på henne än...

Pokalen på bilden är en kär favorit som åter finns i lager ( 75:- st ) 


Det är så spännande att packa upp kartongerna för många gånger blir 
det en glad överraskning när vi ser vad som ligger i dem;)  Det är helt omöjligt 
att komma ihåg vad vi beställde när vi var på mässan. Ett litet hum har jag förstås,
men långt ifrån allt kommer jag ihåg om vi beställde... eller om vi bara tittade?



Rörigt är bara förnamnet på butiken i dagsläget. Och allra helst  efter
att en jättepall från Danmark kom sent igår kväll med en försenad lastbil.
Men än har vi några dagar på oss att skapa ordning i kaoset:)




160 kg Greengate!  Som tur var hade jag hjälp av Linnéa ( yngsta dottern ) 
att få ner allt till butiken och idag väntas många spännande kartonger på att 
öppnas.


Här syns pokalen igen tillsammans med en söt fjäderkrans ( 25 cm i diameter ) 
som kostar 59:- och ett litet sött rede med vaktelägg á 15:- 

Mysigt att få vårpynta litegrann, eller hur?



Och en vårkrans á 98:-  Lika fin att hänga upp som den är  eller att ha liggandes
 på ett fat med ett blockljus i mitten.


Sist men inte minst, den stora och ståtliga tuppen!
Den packades upp i fredags och jag lade upp den här bilden på min 
privata instagramsida ( carinaharju ) och min telefon pep oavbrutet efter det, hihi.

Det var sms och mail om vartannat. Många ville ha den vackra tuppen och det 
slutade med att jag fick ta upp extrabeställningar på den;)

Stor och maffig är den, ca 47 cm hög och kostar 425:-


En tupp får bo kvar här hemma, jag tycker den passade så bra på min 
nypyntade skänk;)

Nu ska jag fortsätta stå på huvudet i alla kartonger och packa upp allt 
fint som ligger i dem. 

Vi kommer att ha flera fina öppningserbjudanden nu i helgen, jag ska 
försöka fotografera dem idag så håll utkik här på bloggen så ni ser dem.

Lägger även upp dem på facebook och instagram.
( i högerspalten finns en länk till facebook och på instagram heter vi slottsbodenstromsholm )

Extraerbjudanden kan ej förbokas.

Ha en härlig dag! Hoppas solen skiner på er också!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: