fredag 14 mars 2014

Long time no see


Hej alla som fortfarande tittar in här trots blogguppehållet;)

Idag är vi hemma igen efter 16 dagars semester i det "leende landet"  och 
energin är på topp. Vi har haft helt fantastiskt ljuvliga dagar med sol och blå himmel
och jag har tankat solenergi till max!


Lååååånga härliga dagar på stranden, sand mellan tårna och dopp i havet 
minst varje halvtimme:) 
För mig som normalt har en "popcornsmaskin" i huvudet har det varit så 
avkopplande och skönt och jag har njutit av lugnet och att inte tänka på någonting;)


På kvällarna, när solen har gått ner har det blivit mysiga restaurangbesök...


...mycket thailändskt förstås men även underbart god italiensk mat från ett 
favoritställe som vi besökt flera gånger under åren, Capannina i Kata Plaza.


Och så kvällsmarknader förstås! Flera olika har det blivit och det är alltid 
lika kul även om det mesta är likadant överallt:)


Och ätit mängder med god frukt!  Jag skulle nog kunna klara mig på dessa goda 
frukter under hela resan. Och så en och annan vattenmelonshake förstås;)


Finns det något mer läskande och gott?


Underbara ljuvliga blommor överallt!


Härlig bougainvillea i vitaste vitt!


Fantastiska solnedgångar...


... den ena magiskare än den andra...



Det är underbart att få resa och se sig om men det är lika underbart att få 
komma hem igen!  Och vilket härligt vårväder vi möttes av!!!

Käre mor hade plockat både tussilago och blåsippor som stod på bordet 
när vi kom hem. Lycka!!!

Och nu har nedräkningen till säsongsöppningen börjat på allvar.... Endast 2 veckor kvar
tills vi öppnar!  Varor har börjat trilla in och flera kartonger står och väntar på 
att få packas upp. Spännande, spännande!

Ha en alldeles underbar fredag och en skön helg!  Här vankas kalas imorgon så 
jag ska sätta igång med förberedelserna för middagsbjudning och gofika.

Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

3 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Åh vilka härliga bilder!!! Kan tänka mig att ni är fint brunbrända och har tankat energi där i solen!
Önskar er en jättefin helg!
Kram
Birgitta

Patricia sa...

Välkomna hem!
Låter som ni haft det underbart, men inte så konstigt, det är ju så underbart i Thailand.

Dino park var vi på när vi var där, firade mammas 60-årsdag där .. =)

Ha det bäst!
kram Patricia

Photo by Maria sa...

Vilken härlig resa ni gjort..
Längtar till den dag vi kan resa, har inte varit på avkopplande resa utomlands sedan -91, så nu längtar jag efter att få resa mer än vad som är nyttigt ;)

Kram Mia