onsdag 2 april 2014

Galet mycket snyggt


Redan onsdag och mitt i veckan! Här ser det ut att bli ännu en strålande 
dag med solsken och det tackar vi för;)
Jag har roat mig med att packa upp mängder med kartonger sen vi sågs
sist och det är galet mycket snyggt som packas upp!

Jag gillar snygga enkla vaser och den här godingen kunde jag inte motstå,
så den fick följa med hem. Ibland är det så bra med vaser som inte är 
allt för höga och den här är ca 16 cm hög, perfekt att ha på bordet och ändå 
se den som sitter på andra sidan. 95:- kostar den så det är ett toppenpris.

Ljuslyktorna är också nyhemkomna och de kan man väl aldrig få för 
många av?
25:- för den lägre och 35:- för de högre



Kritvita med ett vackert mönster.


Igår när jag höll på som bäst med att packa upp, knackade det på dörren 
och in kom ett helt gäng glada och spralliga Mailegkaniner på besök
i väntan på nya kärleksfulla hem.

Här ovanför sitter Frida och Freja och väntar:)


Serien "Maison"  har vi fyllt på med igen men den brukar inte bli 
långvarig på hyllan. Salladsskål 199:-,  kaffeburk 129:-, liten skål 55:-
och mugg 59:-  Det finns även tallrikar och assietter i serien ( 59:-, 99:- )
Salladsbesticken  som ligger i skålen har vi också fyllt på med igen, 159:- /set

Pelargon 99:- och plåtkruka 39:-


Massor med fint från Greengate.
Sötaste väskorna på översta hyllan från 99:-
Plåtburkar att fylla med smått o gott från 69:- + en hel del annat snyggt.


Och finaste presentförpackningen....

.... fylld med tvål och handlotion ( 240:- )


Söta små ströare till florsocker som inte behöver gömmas undan;)
( 59:- st )

Ja, det var lite smått o gott från butiken igen. Hemma händer inte så mycket 
just nu för även om idéerna finns så saknas tiden. Men allt har sin tid och den 
tiden kommer... tills vidare får vi samsas med änglatofflorna hemma;)
 



Men det är klart, en och annan mysig fikastund i solen eller i uterummet 
prioriteras;)
Och tro mig, kaffet smakade alldeles underbart gott i nya muggen;)

Alldeles nyss hörde jag att lastbilen backade upp på gården och jag var bara 
tvungen att gå ut och kika vad som kom...
Mängder med kartonger fyllda med gosiga kaniner, nallar mm från Bukowski
väntar på att packas upp och samsas på hyllorna tillsammans med Maileg.

Ha en härlig dag, vi ses snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: