fredag 25 april 2014

Piece of cake


Baka, baka liten kaka... 
åååh, så smidigt och lätt det är nu :)


Vi har fått hem de finaste glasburkarna fyllda med ingredienser 
till smarriga kakor från   Sweet & Dreams.

" Cookies in jar är en exklusiv kakmix med belgisk choklad. Alla ingredienser
är skiktade i lager och snyggt förpackade i en glasburk. Cookies in jar är 
en perfekt "gå-bort-present" , men passar också för dig som vill ha supergoda
kakor utan någon större ansträngning i köket! Du tillsätter endast smör och ägg
för ca 50 st smarriga kakor! Piece of cake!"



Självklart har jag provbakat. Det svåraste var att välja vilken av 
sorterna jag skulle välja... till sist blev det lottdragning ;) och jag 
bakade  "Triple chokolate".
Enklare än så här kan det nog inte bli att baka.  Jag hällde upp alla 
ingredienser i en stor bunke, rörde om och tillsatte avsvalnat smör 
samt ägg, rörde om igen och klickade ut kakor på plåt. 
Svish in i ugnen och sen var det klart :)



Nu kom de nya fina burkarna från Greengate till användning.


Bara att ställa fram på bordet och bjuda direkt från burken ;)


Det blev många kakor, drygt 50 st så det räckte inte med en burk...


Tre burkar i storlek tripp, trapp, trull fylldes och ändå kunde jag 
lägga fram några till provsmakning.
Burkarna finns hos oss i butiken och kostar 69:-, 79:- och 99:-


Självklart blev det fika och provsmakning ;)
Dukade med de söta kopparna (Amelie)  från Greengate och använde 
assietten som ett litet kakfat. En av skålarna fick agera "ljusstake".
Allt finns hos oss i butiken.


Så mild och fin i färgerna och en stor favorit.


Just nu har vi "nyhets" och "introduktions" pris på burkarna med kakmix.

Gäller tom söndag 27 april.

Cookies  Nu  129:-   ( ord 149:- )
Brownies   Nu  139:-   ( ord 159:- )

Fina "gå-bort-presenter" men även praktiska att ha hemma, 
fina att ha stående på hyllan och lätt att baka när andan faller på ;)

Idag ska jag förbereda för helgen, blommor ska inhandlas till 
butiken och lite annat smått o gott. 

I helgen har vi öppet lördag o söndag  12- 16

Hjärtligt välkomna!!!

Och det ser ut som det fina vädret ska hålla i sig och det tackar
vi för! Hoppas solen skiner på dig också.

Trevlig helg så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Så mycket fint...och gott!
Funderade en kort stund på om även jag skulle lyckas med sådana kakor, men nej, jag ska lägga min energi på att få upp tapeterna i köket....just nu i alla fall :)
Ha det så bra!
Fredagskram
Birgitta