onsdag 30 april 2014

Valborg och...


...sista april och det fullkomligt exploderar ute i naturen :)

Igår plockade jag in några  körsbärskvistar som blommar så fint 
just nu.


Och igår på promenaden så plockade jag en liten bukett knoppiga 
liljekonvaljer!  Nästan en månad tidigare än de brukar blomma. 


Häggen blommar...
... och då vet vi att det går undan för snart blommar även syrenen.
Men kanske stannar det upp litegrann nu när det blev lite kyligare ute
så vi hinner njuta av allt det vackra.


I måndags gjorde jag en tripp till min vår/sommarleverantör av 
blommor till butiken. Det är en fröjd att åka dit och strosa runt i de 
stora växthusen och njuta av allt fint :)


Bilen fylldes förstås till max med så mycket jag kunde få med mig.
Och det blir snart en tur till och fylla på med mera. 


Och igår var jag en sväng till min andra blomleverantör för 
att hämta hem ännu mer beställda blommor ;) 
Knäppte några bilder från deras kylrum som är fyllt med ljuvliga 
snittblommor. Pioner skulle självklart följa med mig hem men 
jag glömde alldeles bort dem när jag stod i kassan så det får bli 
en annan gång...


Hemma har några fönster blivit putsade och några blomlådor 
planterades. De här lådorna bubbar jag in och ut på nätterna,
eftersom det fortfarande är kalla nätter. Inatt var det runt nollan
och de gillar de inte. Men det är det värt! Bara kärt besvär ;)


Idag är butiken öppen igen 12 - 16 och likaså imorgon 1 maj.

Nyss var lastbilen här med en stor kartong med ljuvliga scarfes, väskor 
och smycken som väntar på att packas upp under dagen. 
Vet även att flera leveranser från Danmark är på väg... 

Ha en skön valborgsmässoafton! Här blir det hemmamys och ingen brasa,
däremot mängder med ljus ;)  Åren när barnen var små och den 
obligatoriska majbrasan var ett måste är förbi och nu är jag glad om jag 
slipper stå ute och frysa, hihi. 

Kramar från Carina

1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Visst är det underbart när våren startar så här!!....och även om det nu är lite kallare så vet man att vi ändå är på väg mot sommar. Kan inte bli bättre!
Blir ingen brasa för oss heller. Siktar på lite god mat och mysa inne för de säger att det ska bli ett riktigt ruskväder i kväll. Tråkigt för arrangörerna av valborgsmässofirande om det infrias.
Fina dagar önskar jag dig!
Kram
Birgitta