onsdag 24 september 2014

Blomsterlycka och nyheter


Blomsterglädje till max!!!   I måndags var jag iväg och hämtade en stor kartong
med snitthortensia som jag beställt hos grossisten. Inget konstigt med det, det 
har jag gjort de senaste veckorna för den sista månaden har jag gjort kransar både 
högt och lågt ;) Men i måndags var de jag beställt gigantiska! Stjälkarna var över en 
meter långa och blomklasarna enormt stora. Några stycken behöll jag själv och de 
hamnade i min stora golvurna som står i hallen. Det fina med den här gröna hortensian 
är att den behåller färgen så fint när den torkar :)  Så dessa står i urnan utan vatten...



Av de andra blommorna binds det kransar för glatta livet. En stomme av ståltråd 
lindas med floratejp och så klipper jag loss småblommor från klasen som lindas tätt
runt stommen med tunn blomstertråd.


Och simsalabim har det blivit en krans! Den får sen torka och håller sig nästan
hur länge som helst. Lite sköra blir de förstås när de torkat men hänger de på en vägg 
eller ett vitrinskåp så kan de hänga läääänge. Med tiden bleknar de men det gör de inte 
mindre vackra ;)

Hittintills har jag varje vecka gjort dem på beställning och fortfarande är det några 
som väntar på sina kransar men snart hoppas jag att vi ska ha några i butiken 
till försäljning också :)



Men vackra ljungkransar har vi i butiken! Dessa är extra bra eftersom 
det är evighetskransar, bara att spara år från år ;)  195:- st kostar de


Och när jag ändå visar evighetsblommor måste ni få se den här ljuvliga 
buketten. Helt sagolikt vacker och håller sig hur länge som helst. 239:- kostar den
och den behöver bara dammas av ibland;)


Eller vad sägs om dessa vackra rosor? 29:- st och då har man alltid en snygg 
bukett på bordet :) Finns även i vitt.


Eller en girlang med nypon till höstdukningen? Vet inte exakt hur lång den är,
men bordet är 180 cm och den ligger på det så nånting åt det hållet... 198:- kostar den.


Dukat bord i butiken.


Och den här veckan började som den förra slutade.... med leveranser av höstnytt
varje dag. Vi står på huvudet i kartonger mest hela tiden och det kommer så 
galet mycket snyggt! 


Såååå snygg lykta med dubbla glascylindrar. Mellan glasen kan man dekorera med 
något och jag valde konstgjorda löv från butiken. 


Och nu när både hösten och kylan knackar på dörren är det extra mysigt med 
tända ljus. Vi lämnar 20% rabatt på Woodwickljusen tom sönd 29 sept så nu har du
 möjlighet att fylla på förrådet med härliga doftljus med träveke som sprakar och
 knastrar så mysigt när det lyser. 

Och ni vet väl att vi har öppet 6 dagar i veckan? Se våra tider här

Ha en bra dag så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: