fredag 26 september 2014

Höstnytt


Härliga höst - med mängder av lyktor och ljus!  

Den här veckan har vi fått hem mängder med olika sorters lyktor i flera  storlekar.
Här ovanför syns ett set som kommit och den högsta lyktan är verkligen hög :)
Svårt att få fram storleken på bild, men kom gärna förbi oss i butiken och kika
nu när det finns en hel del att välja på. 



Och äntligen fick vi hem de efterfrågade och efterlängtade batteriljusen!

Och ni må tro att jag har letat, jämfört och testat olika sorter för att hitta det 
jag tyckte var allra bäst ( och även prisvärt förstås!)
De här ljusen ser verklighetstrogna ut med vaxad yta och lite ojämna upptill,
dessutom "rör" skenet sig när de lyser. Och det bästa av allt är nog att de har en timer,
så du kan välja om du vill att de ska lysa i tex 4 eller 8 timmar och sen släcka sig 
själva.  Tex om du sätter timern på 4 timmar och "tänder" ljuset kl 18, då 
slocknar det kl 22 och så tänds det nästa dag igen kl 18 ;) 
Passar på alla ställen där man vill skapa en mysig stämning :)
Kostar 65:-, 75:- och 89:-



Och så har vi fredag igen och det är dags för helgmys :)
Jag visar några bilder från förra fredagsmyset. Vi hade beställt skaldjur från 
saluhallen i V:ås och det blev så fint att fylla dem i den här stora skålen med
fötter som finns i butiken á 319:- 


Sååå himla gott!  Och skålen är så användbar, jag har visat den flera 
gånger men då har den varit fylld med pastasallad och färskpotatissallad mm.


Tills ikväll har jag inte planerat eller handlat hem nånting....

Vad hittar ni på för gott?



Vi får se vad vi hittar på....  det kanske blir någon annan som får laga maten ikväll?
Kolgrillsbaren eller någon annan...  Eller också blir det min favvo med tapas och 
småplock ;)


Galet mycket gott finns hos oss i butiken i alla fall. Dessa godingar är 
riktigt smarriga. Popcorn i toffé doppade i choklad, viol/lakritsmaränger,
blåbärsbiscotti med vit choklad och hallonbiscotti med mörk choklad. Mums!

Och vet ni vad?  Igår kom ännu ett jättelass med delikatesser, handgjord 
pasta, choklad i olika utföranden, kex i flera goda smaker mm mm. 


Så känn er varmt välkomna att besöka oss i helgen!

Öppettiderna hittar du här


Och passa även på att besöka  HÖSTLOPPIS i Borgåsund.
Lörd den 27 sept kl 10 - 15

Massor med fint och flera säljare :)

Ha nu en skön fredag och en härlig helg!

Jag ska strax ge mig ner och öppna butiken för dagen.
Hoppas vi ses!

Kram kram Carina

Inga kommentarer: