fredag 12 september 2014

Höstnyheter


Hej hopp soliga fredag!
Vilka underbara bonusdagar med sol och värme vi har här just nu! Bara att njuta,
men visst smyger sig höstkänslan in mer och mer. Jag har sån lust att greja och 
fixa inomhus, idéerna sprudlar i kroppen men tiden räcker inte riktigt till...

Den här veckan har det varit full fart i butiken och oj, vilka härliga leveranser
vi har fått! Lyktan på första bilden är en av nyheterna som kom hem i onsdags
och den blev snabbt populär och det bara svishade till så var alla slut. Jag har 
beställt flera och de är på väg hem men leverantören kunde inte lova att skicka 
förrän om ett par veckor. Så ni som väntar får hålla ut ;)
Jag fyllde den med rönnbär, så enkelt och dekorativt! Men man kan förstås fylla 
den med kottar, stenar mm. 


Och snygga kaffemuggar är väl alltid kul att ha? Dessa blev min favorit när jag 
såg dem på mässan och nu finns de i butiken. Vita med ränder av matt guld.
Och till ett toppenpris, 45:- st


Goda att dricka ur är de också ;)
Ljuskoppen i finaste glas är också en nyhet, fylld med doftljus "fresh linen" och 
finns i 3 olika storlekar. 
Vasen är en kär favorit som också finns i butiken, perfekt till en rosbukett som man 
kortar ner litegrann. 95:- st kostar den. 


Nya kuddfodral kan förändra ett helt rum och nu har vi fått hem dessa från 
PB Home som är jättesnygga!  150:- st kostar de


Och igår kom en JÄTTEpall med varor från Miljögården.
Eva och jag bubbade och packade upp kartonger hela dagen och fick nästan
ordning på allt. Massor med snyggt förstås men det har jag inte hunnit 
fotografera än. 
Och mera nytt väntade igår kväll när jag kom hem från butiken. En stor 
spännande kartong med snygga tavlor från Mellow Design! De tar jag med
till butiken idag och försöker få fram. 
Helgblommor har vi också fixat om ni behöver en "ge bort" blomma till 
helgen, eller kanske vill unna er själva lite blomsterglädje?


Jag unnade mig en egen bukett från Ica igår kväll när jag var iväg och fyllde 
kylen inför helgen. Alltid kul med lite blommor på bordet!

Ha nu en alldeles underbar helg! 
Besök oss gärna i butiken om ni har vägarna förbi, vi har öppet 6 dagar i veckan
( alla dagar utom måndagar )
Öppettider ser du här

Fredagskramar från Carina