fredag 10 juni 2016


Dagen  D är här med det stora eventet tillsammans med "sonhustrun" Mirelle
( designbymirelle) . Men först har vi öppet som vanligt i butiken idag 12-16 och
hos oss är varje dag som en fest!

Alla dagar är lika viktiga för oss och vi hjälper mer än gärna till med tips och
idéer på inredning, presenter mm.

Igår var jag iväg och hämtade sååå fina solrosor i en mild gul färg ( lemon )
och dessa finns nu i olika arrangemang. Fina presenter att ge bort!
Här ovanför sitter de i vaxat papper och nerstuckna i en "sommarpåse" från QLkort.


Eller i en fin plastad tygpåse ;)


Och så fick jag fatt i så söta små minisar och de passar perfekt i en liten mugg!

Fin liten blomma att ge bort och så en fin somrig mugg att använda när blomman gjort 
sitt.


Och ikväll är det som sagt dags för det stora eventet som vi anordnat.
Vi har hyrt Stenköket som ligger i anslutning till slottet och Mirelle (designbymirelle)
kommer att föreläsa om fengshui och inredning.
Det bjuds på bubbel och tilltugg, mingel, helt fantastiska utlottningar,
galet lyxiga goodiebags och efter föreläsningen är butiken öppen för de anmälda.
( anmälan till eventet gjordes redan i slutet av april och de dryga 50 platserna 
blev fulltecknade direkt )

Kommer att bli en underbar kväll!!!
Bilden ovanför har jag lånat av Mirelle och det visar litegrann av det som kommer
att lottas ut under kvällen.

...............................



Och titta!  Så glad att jag nästan bubblar över!  Nu är "vårt" egna kaffe på plats
i butiken. Känns så skoj att kunna erbjuda det "lilla extra".
Finns både som hela bönor och färdigmalet.


Alltid kul med nytt och jag älskar det här att vi hela tiden går vidare och 
förnyar oss. Hoppas ni också tycker om det!


Och som vanligt packar vi upp en massa nytt så gott som varje dag.
Den italienska mjuka nougaten är ni många som väntat på och nu finns den 
hemma igen i 2 smaker, classic och tiramisu. Galet god!

..........................


Vi har hunnit med kalas också! Äldsta sonen fyllde 32 år i onsdags
( ja jag vet, snart ikapp mig ;) 

Grattis Jonas!



Här får han hjälp av barnbarnet Loui att öppna paket :)


En härlig kalaskväll i Sala blev det tillsammans med nära och kära.
Tack Jonas och Johanna för allt gott!

.......................


Vi har fått påfyllning av Marie Erker Perssons vackra hästar igen och det
här är en av mina favoriter. Visst andas den sommar och glädje?

Nu måste jag rusa, mycket att stå i den här dagen.
Önskar er alla en skön fredag och en toppenhelg!

Hälsa gärna på oss i butiken , vi har öppet veckans alla dagar ;)

Kramar från Carina

Inga kommentarer: