fredag 3 juni 2016


Hej på er denna strålande fredag! Vilket ljuvligt väder vi har!!!

Sååå skönt med värme och underbart ljumma kvällar och det känns som man inte 
har tid att sova överhuvudtaget. Istället vill man bara njuta av allt vackert.

Idag får ni kika in i vårt lilla växthus. Jag hade inte tänkt göra i ordning därinne 
den här sommaren, växthuset ska packas ner och flytta senare i sommar eller höst.

Min dröm om ett större växthus/orangeri lever vidare...

Men det är roligare att ha ett "levande" hus på gården så jag tog tag i det en 
kväll och skurade ur och plockade om litegrann. 


Inga större odlingar utan bara lite smått o gott för njutnings skull.
Chili, paprika, mynta och ett limeträd. 
Tomater finns också men de syns inte här.


Jag bubbade ner våra vita korgfåtöljer från övervåningen ( som vi ändå inte
har plats åt just nu )  och så råkade jag ramla över ett så mysigt bord med blomstermosaik.
På Netto hittade jag det ;)


Här är det mysigt att slå sig ner och njuta av kryddornas dofter, lyssna på humlesurr 
och fågelkvitter:)  Ett glas bubbel och jordgubbar är aldrig fel.


De vackra champagneglasen är en av vårens nyheter hos oss i Slottsboden.
Visst är de snygga? Kostar endast 65:- st och köper man en hel kartong med 6 st
så blir priset 55:- st

Det var några glimtar från vårt lilla växthus som med lite enkla trix blev en liten
oas att smyga in i :)

.......................................

I butiken är det mer än full fart. Gårdagen var minst sagt hektisk men sååå
himla skoj!!!  Inte mindre än 8 leveranser kom till oss i butiken igår!!! Gissa om 
vi hade fullt upp men det flöt på bra och lägg sen till att det var första dagen på 
Nationaldagstävlingarna med kunder i butiken hela dagen så förstår ni att vi hade skoj.

Jag kunde inte annat än skratta när en av kunderna frågade om fikaställe och jag 
rekommenderade Stenköket bredvid slottet och jag talade om att de har öppnat för 
säsongen och stänger kl 16 ;)
Oj, säger kunden, men då hinner vi inte, klockan är ju snart 17,30!

Så är det när man har skoj på jobbet och jag tror jag har världens roligaste jobb:)
Jag tänker aldrig på klockan i alla fall :)




Gårdagen började dessutom extra mysigt. Redan kvart över 7 hade vi stämt
träff med sonhustrun Mirelle ( hennes företag heter designbymirelle ) i slottsparken.
7,30 var det dags för företagarträff och frukostmöte. Månadens möte hölls inne
på tävlingsområdet i VIPtältet. 
Dagen kunde inte ha börjat bättre, möte med så många andra trevliga människor
i ett strålande vackert Strömsholm!

Vi bjöds på frukost och sen varvades intervjuer med underhållning. Bland annat 
informerades vi om tävlingarna som pågår, VDn för Stutab berättade lite mer om dem.
Några elever från Tunboskolan var på plats och visade smakprov på deras show som 
spelas i nästa vecka. Vår landshövding, Minoo Akhtarzand  gästade oss och hon var 
väldigt imponerad över vår kommun! Vi fick provsmaka nyttig snabbmat som Monjo
levererar och som snart kommer att finnas i hela landet. 


Vi fick också bekanta oss med Emma Strandberg 
 från Hallstahammar som valdes till Miss world Sweden i helgen och kommer att 
representera Sverige senare i höst. 

En givande morgon och efteråt knallade vi bort till butiken och öppnade upp
för dagen. 

Nu är det bäst jag rusar, butiken har redan öppnat ( vi öppnar 10 nu under 
tävlingsdagarna 2 - 6 juni )



Önskar er alla en strålande helg! Jag ska försöka hinna in hit snart igen,
har så mycket jag vill visa ;)

Kramar från Carina

Inga kommentarer: