torsdag 14 juli 2016


Hej torsdag från mitt lilla köksfönster! Och har ni sett så snygga krukor som 
hittat hit? Marockanska i blåvitrandigt fick följa med hem från butiken. 

Ja, det har smygit sig in lite blå detaljer i köket men de är inte många och 
väl utvalda ;)  Allt började i våras när jag följde med Linnéa (dottern) till Mio
och föll pladask för en stor köksmatta i blått. Länge var det enbart den som stod
för den blåa touchen men nu har jag hittat några fler saker som jag klickar med :)

Ska visa fler bilder från köket en annan dag. Krukorna finns som sagt i butiken och 
kostar 349:- st ( inkl fat)



Vi har fått hem mycket fint marockanskt i blått och vitt. Efterlängtat och 
efterfrågat av många. Både det traditionella mönstret men även en hel del 
randigt. Så snyggt att blanda!

Salladsbesticken kom hem lagom till helgen. De har varit restnoterade länge vilket
gjort att jag beställt dem om och om igen och när de väl kom hem så kom det MÄNGDER.
Trodde de skulle räcka i evighet men som sagt, de är väldigt poppis och jag såg 
igår när jag jobbade att nu finns inte många set kvar.  189:-/set kostar de


Visst är det fräscht? Skålar och fat i olika stl. Även frukostfaten/ljusfaten har kommit hem
i blått och vitt. Och muggarna med stort HJÄRTA ;) Såååå snygga och sköna att 
dricka ur. Jag har dem i beige hemma och de är verkligen storfavoriter! 


Mugg á 99:- 

.........................

Och blogger bråkar eller vem det nu är? Hur som helst så går det inte att 
ladda upp bilder, det är såååå segt och tiden rinner iväg så jag hinner inte 
lägga upp fler idag.

Nu väntar en prommis och sen ska jag iväg och få naglarna fixade.
Ledig dag med på tok för mycket på agendan men det brukar lösa sig innan 
natten kommer;)

För vet ni vad? Nu närmar sig SEMESTER och jag ska vara helt ledig i 
minst en vecka. Jag kommer att längta hur mycket som helst efter butiken,
 raraste kollegorna och världens bästa kunder men det känns som en 
välbehövlig ledighet och jag ska ta tillvara på varje dag :)



I tisdags var jag iväg med bästa kollegorna på after work och räkfrossa till 
Westerqwarn. Mysig kväll med solsken och mycket gott!

Ikväll har jag lovat mannen att trolla ihop kvällsmat. Vi har varit lata i snart en 
veckas tid och farit runt och ätit det andra lagat. Men det är skönt att kunna göra det
ibland när tiden är knapp och här i Strömsholm med omnejd har vi flera fina ställen
att både att äta och fika gott på.


Häromkvällen  när vi kom hem från jobbet efter 18 och nästan alla vuxna barn med respektive 
kom och hälsade på spontant.
Ja då är det skönt när det finns pärlor att åka till och vi 
 for  iväg ner till Hamncaféet i Borgåsund. Sååå mysigt och rofyllt vid vattnet och vi njöt
av matiga mackor och fika efteråt. Härlig sommarkväll att spara i minnet.

Ha en toppendag! 

Kramar från Carina

Inga kommentarer: