onsdag 26 november 2008



Julförberedelser




Julen smyger sig sakta in i huset... Jag har börjat pynta lite smått. Här sitter min söta Siaängel ( från förra året) på hörnhyllan i köket.



En jul- en får stå på det lilla bordet och ser ni den vita lilla duken med text? Den finns hos oss och kostar endast 29:-


Ljus kan man aldrig få för många av.


Igår blev det en sväng på stan ( Västerås ). Jag började dagen med att få en spamanikyr hos dottern. Härligt! Nu är händerna supermjuka igen! Hon går ett program på gymnasiet som heter "Stil och trend" och igår började de med kundmottagning. Kommer att bli fler besök där!



Hann med en lunchträff med en go väninna och besök i några butiker. Äntligen sprang jag på nya plädar till soffan som kändes bra!





Flätstickade eller kabelstickade ( vad heter det egentligen? ) vita plädar hittade jag på Åhlens.


Kvällen avslutades hemma hos S med kranstillverkning.



Jag knåpade ihop en krans av lingonris som får sitta på en av dörrarna.


Och leveranserna fortsätter att komma till Slottsboden

De här söta bokstäverna i trä har nyligen dykt upp!




Jag har lagt in dem i nätbutiken, de kostar 69:-/ set.


Och jag tackar allra ödmjukast för responsen vi har fått på vår webshop!


För ett par veckor sen fick jag en utmaning av Sari och Carina. Jag har inte glömt bort den!


Kommer att ta tag i den vilken dag som helst!


Har även fått en utmärkelse av Nilla som virkar de mest fantastiska skapelser!


Tack snälla du!


Jag väljer att ge den vidare till alla er som kikar in här och skriver några rader. Ibland är jag dålig på att svara, när tiden är knapp, men ni ska veta att jag läser allt och blir överlycklig de gånger ni har skrivit en liten hälsning!


Ha nu en riktigt bra dag!

Kram, Carina

17 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Det ser så mysigt o här går jag o förhalar min städning... Måste komma igång bums så jag får dra fram mitt adventspynt...

Sjabbig men chic sa...

Det låter som om du hade en riktig kanondag i går. En "jul"-en ja, det vill jag också ha, eller tre. Men det är för tidigt för mig. jag vet inte hur du bär dig åt men mina enar brukar torka in ganska bra efter cirkus en vecka. Ändå så har jag inga element på nedervåningen. Den där duken är jättesöt och dessutom så verkar du vara en riktig jäkel på att binda kransar.

Kram Lisa

GårdsLyktan sa...

Vad mysigt du har pyntat hemma det, är en härlig tid vi går till mötes.
Jag är så glad för din skull att det går bra med webb butiken :).
Kram Sabina

Vit Spets sa...

Så mysigt Du har det... längtar tills jag får mitt paket :)
Fina saker & bra priser tycker jag Du har i butiken...

Ha det gott
Kramis
//Siv

Anonym sa...

Nu blir jag också sugen på att börja julpynta när jag ser hur fint du har börjat! Sia-änglarna är för gulliga, har själv en annan variant. God Jul "pinnarna" ska jag beställa av dig. Tack snälla du för ditt gulliga paket med den fina vinsten!! Om du visste vad glad jag blev!!
Många kramar från
Birgitta

Vero sa...

Spamanikyr låter ju alldeles underbart. Jag har grejer hemma att göra det själv, men det vore ju så mycket bättre om någon annan kunde fixa det till en.

Kul med alla utmaningar och utmärkelser. Det piggar alltid upp.

Fina grejer du visar här på bloggen, och i butiken. Jättefint!

Sara sa...

Hejsan

Så mycket fint du har i butiken. Jag har gett dig en utmärkelse jag med :-)
Kram Sara

Lallis - liv och leverne sa...

Jag säger samma jag; så mycket fint!!
Och du; grattis till utmärkelsen.
Den är du värd! Verkligen.
Kram Lallis

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vad mycket fint du visar.....har också en sådan fin duk med God Jul på kom jag på när jag såg din.

Idag kom paketet med posten, och tack så jättemycket för allt fint som var i.....! Och allt gott! Det passade mig perfekt och jag blev så glad. Kändes som en tidig julkapp! Bilder kommer på bloggen snart.

Kram Annemari

Vero sa...

Jag skrev om din ängel och gissa om jag blev förvånad när jag öppnade min kartong idag, och hittade MIN Siaängel från förra året som jag fick i julklapp av barnen. Men min är röd och vit.
Men det är en syster, väldigt lik.

Ha en go kväll!

drömmen om vitt sa...

hej hopp! Här var det juligt må jag säga, jätte fint!
Fina dukar, letar efter något liknande.
Trevlig helg!
Lotta

Himlarum sa...

Hej Carina!

Jag fick också tips om dig, webshoppen och bloggen av min svägerska Ann-Britt! Så mycket fint du har!!!

Roligt att du tycker om halvmånebordet! Det finns kvar!

Jag måste bara komma och hälsa på nästa gång jag åker upp!!!

Trevlig adventshelg själv!

Kram
Ann-Helen

Helena Sjögren sa...

Jag njuter i fulla drag av att få pynta och greja till advent !

Ha en trevlig helg !

Majas mammelucker sa...

Hej Carina!
Ville bara tacka för senast..du hade så mycket fint.. glöggen smakade sååå bra...
Ha en mysig advent!
Kramar Maria

Living by Milla sa...

Tack för omtanken! Jag skulle bli superglad om du kom förbi... du har en skylt att hämta oxå.;)

Så fint du har pyntat! Det är så mysigt att piffa lite till advent.

Hoppas vi ses på söndag!:)
kram Camilla

ängeln i vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig första advent.

Fin krans du har gjort, jag har oxå gjort en men den blev jätteklen haha.... ska nog fläska till den lite.

Kommer över snart.

Kram Carina

Lallis - liv och leverne sa...

En fin första advent önskar jag dig.
Kram Lallis