måndag 1 mars 2010

Vår i sikte!



Det är sant!!!
Även om Kung Bore spelar oss ett spratt idag med snö som vräker ner och
isande vindar så vet jag att våren lurar bakom knuten.
Bilden här ovanför togs nu på morgonen, strax före kl 7,
jag öppnade bara dörren och knäppte ett kort.
Men jag bryr mig inte om snön som faller, det är ljuset jag vill visa!
Åh, så härligt det är nu när det ljusnar tidigare och tidigare för varje dag!
Och det får bli min vårspaning för denna vecka, ljuset som återvänder.
Jag är med i Vivecas vårteckensutmaning, klicka på hennes namn så kommer
du till hennes blogg och ser vilka mer som deltar.



Inne hos oss försöker jag skapa mer vårkänslor, årets första mårbacka
har inhandlats och den står i hallen och hälsar välkommen.
I övrigt har helgen verkligen bjudit på vårkänning, äntligen blev det plusgrader
och takdropp i ett par dagar.
Vi har utnyttjat helgens timmar maximalt och vi har lyckats hinna med
myskvällar med nära och kära, kalas, långa sköna sovmorgnar, långa mysiga
frukostar, sköna promenader och förstås några timmar nere i Slottsboden
Här kommer en glimt av lite av det som gjordes därnere igår.



Och trots att det inte är färdigt var jag tvungen att " piffa o puffa" litegrann.
Bara för att testa...



Bra hjälpreda har vi förstås!
Men det är inte alltid han väljer de skönaste ställena att ligga på...




Helgens tulpaner får avsluta det här inlägget.
Vi ses snart igen!
Kramar från
Carina


8 kommentarer:

Mejrams! sa...

Ja, visst är ljuset viktigt. Det är ju så underbart när man märker att det är ljusare på morgonen och kvällen. Kram Merja

Patricia sa...

Ja det är skönt att ljuset återvänder, man får ställa om timern till utebelysningen stup i ett för att det blivit för ljust för den att lysa...härligt!

Och snön gör ju att det blir ännu ljusare ut, hellre det är grått o blött och slaskigt...fast det lär det ju få bli snart ändå eftersom det snart SKA bli vår...enligt kalendern... =)

Åh va kul att piffa o fixa i butiken, får lov att komma o titta snart hoppas jag.
Jag letar ny lokal, har växt ur min lokal hemma och kan inte få den större så jag måste hitta en billig central lokal..hur lätt det nu kan vara.. =/

Må så gott!!
kram Patricia

Min Skattkammare sa...

Hej vännen!
Vad kul att du också är med i spaningen! :o)
Det ska bli väldigt spännande att se hur det ser ut om exakt en månad när det är påsk!
Jag är mest rädd för snösmältningen då bäcken går så nära butiken.....iiiiii.
Vad fint det ser ut.....är det ett infällt fönster?
Åhhh, vad jag längtar till vår och värme!!!!!
Tänk vad mysigt det var den där fina sommardagen när vi var hos dig!
Vi kommer åter......
Kram Kicki

Viveka på Humlebacken sa...

Visst är det väl så att ljuset är det allra tydligaste vårtecknet! Oj vad jag njuter av att det inte är kolmörkt när jag kommer hem från jobbet. Härligt!

Vit som snö sa...

Jaa det har du rätt i, tack o lov för ljuset!!! Bara det gör att man lever upp!
Ljuvliga tulpaner!
Kram Cilla

solåkra sa...

Underbara tulpaner. Ska bli kul att följa dina vårtecken.

Photo by Maria sa...

Visst är det härligt att det ljusnar tidigare och tidigare liksom att det är ljusare längre på kvällarna..Härligt!!!

Kram Mia

Birgitta sa...

Skönt att det går att fixa till med blommor när vårlängtan blir för stor, tulpanerna är så vackra.

Kramar Birgitta