måndag 22 mars 2010

Vårtecken


Det som göms i snö...

...kommer fram i tö!
Förra veckan bjöd på underbara vårdagar med plusgrader både dag och natt.
Snön smälte undan och äntligen syns delar av altangolvet.



Det här är ingen vacker syn egentligen, men ändå så hoppar jag jämnfota av glädje!
Här hade jag fixat till utanför entrén ett par veckor före jul,
men sen kom snön och ännu mer snö och allt var varit som en enda stor snöhög
fram tills nu!
Äntligen kan jag riva bort granris, gamla hyacinter m.m och göra
vårfint istället!
Nästa vecka hoppas jag kunna bjuda på en vårfräsch entré.



Söndagen vill jag helst glömma, jag vaknade till snöfall och blåst...
Men när jag var ute och for var jag ändå tvungen att stanna och ta en bild
på snösmältningen. Hela gärdet är vattenfyllt och vattnet är nästan uppe på vägen.





Våriga och härliga muffinsformar har jag hittat.





Nu väntar de bara på att fyllas med något gott.
Fler vårtecken hittar du inne hos Viveca på Humlebacken,
hos henne finns en lista på över 100 deltagare som skriver om
vårtecken från norr till söder, och även från våra grannländer.
Kika även in hos Hanna på Hannas form
Hon har gjort ett underbart påskäggscollage med bilder från
massor av kreativa bloggare. Till henne kan man maila sina bilder på
egendesignade ägg fram till den 23 mars. ( Jag har bidragit med bilder
på mina romantiska ägg )
Helt fantastiskt så många kreativa människor det finns!
Tack Hanna för din roliga idé!
Ha det så gott allihopa och tack för att ni tittar in här!
Kramar från
Carina





8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Underbara vårvecka, den som var :). Jag har raderat söndagen o ska även göra detsamma med denna måndag!

Kram

Vit som snö sa...

Vilken härlig känsla! Min vårutmaning får vänta en vecka o här har ändå inget hänt i det avseendet.
Söta formar!!!
Kram Cilla

Min Skattkammare sa...

Hallå! Ja, fy bubblan för bakslag!!
Men man får träna sitt (dåliga) tålamod....hi hi.
Vilka söta formar, var hittar man såna?
Katarina och jag har pratat om ett ev. besök någon gång efter påsk. Hur fungerar fredagar för dig?
Jag längtar.......;o)
Vi hörs!
Kram Kicki

Caroline sa...

Ja, det är verkligen härligt när snön smälter och man kan se rabatterna och gräsmattan igen!

Caroline

Photo by Maria sa...

Visst är det härligt när snön försvinner och man kan få fram det som fanns under :-) Hoppas nu inte vintern återvänder förrän tidigast i december..

Kram Mia

Mejrams! sa...

Så ni fick en dos av snön. Såg bandyfinalen på TV och usch vilket väder Uppsala fick. Men nu är ju våren på G i alla fall. Kram Merja

Patricia sa...

Ja du, nog har det kommit fram både det ena o det andra ur snön här med, saker man glömt man hade under den tjocka snön, men nu försvinner den i rasande takt..härligt!!!

Ja nog ska det bli kul att bli farmor...overkligt men roligt och spännande... =)

Må så gott!
kram patricia

MiaMaria sa...

Hejsan Carina!

Ja nu är längtan stor att all snö ska smältas och att få städa undan vintern som göms i all den snön som ligger kvar......

Ha det så gott!
MiaMaria