fredag 12 mars 2010

Vårnytt!




Den här veckan har några av vårens nya leveranser kommit,
bland annat underbara textilier.
Jag blev så sugen på att ändra om och dona i vardagsrummet,
och lite av det nya hamnade där.





Solen och ljuset ger sån härlig energi och det blir extra kul att fotografera!
Ljuvliga knytbandslängder med tryck i beige har kommit in i butiken.





Här syns trycket i närbild.



Enkla och fina lampkjolar,




med ett litet tryck, "Provence".





Och härliga matchande kuddfodral.
( Bry er inte om att innerkudden är för liten... jag hade ingen 50x50 hemma,
men jag var ivrig på att fota ).




Nu trillar det in mycket fint och jag har massor att visa,
men jag ska inte trötta ut er, jag visar mer i nästa vecka.
Nu är det redan fredag igen och vi har en lång och mysig helg framför oss.
Vad ska du göra?





Jag vet inte om jag har visat er den här stora ängeln förut?
Vi hade dem i butiken före jul och en fick flytta hem. Tanken var att jag
skulle måla henne vit, men tiden gick och hon förblev omålad.
Och så får hon nog vara ett tag till för just nu trivs jag bra med lite
brunbeiga kontraster.
Nu önskar jag er alla en riktigt skön helg med sol, takdropp
och fågelkvitter!


Kramar från
Carina


10 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron !!!
Åhh så fint, vilka ljuvliga textilier du har fått hem !!! Såå underbart alltså..
Ja visst blir man lycklig då solen nu har börjat kika fram mer och mer !! Du, vill du ha fler böcker ?? Vi har fått tag i fler nu, så släng iväg ett mejl till mig om du vill ha fler..
Helst idag, har inte så många kvar..
Kraaam Anette

Anonym sa...

Hej
Jag undrar, var din tidningkorg under vita bordet kommer från?
Fina bilder!!
Ha en fin Dag!

Vit som snö sa...

Underbara textilier o underbara bilder! Det ser så ljust och fint ut hos dej!!! Ängeln var vacker som den är tycker jag, det är som du säger att kontraster också behövs!
Trevlig helg! Kram Cilla

Lissboden sa...

Hej Carina!
Vilka underbara ägg du gjort, helt i min smak.
Dina gardiner ser så fina ut och de är också sådär vackert franskinspirerade.
Visst är det härligt med ljuset nu men det värsta är att man ser allt damm men vad gör det.
Ha en jättefin helg!
kram/Maria

Anonym sa...

Det är så härligt nu när solens strålar kikar fram och pyssel/inredningstrådarna drar i en....så vårigt fräscht du har det hemma hos dig

Trevlig helg
Kram Pernilla

Photo by Maria sa...

Ni har så fint hemma och ängeln tycker jag inte du skall måla vit.. Den är vacker som den är och bryter ju av lite..

Kram Mia

Sjabbig men chic sa...

Men Carina! Var vårfint och fräscht och helt underbart!

Kram Lisa

Lilla hjärtat sa...

Åh så fint. Jag gillar trycket på gardinerna. Lampskärmarna var också fina.Kuddfodralen likaså. Allt det där skulle passa i mitt vardagsrum. Finns dom i vebb-butiken? Jag får kika in där....
Kram A-K

Lissboden sa...

Vad roligt att din dotter också ska på mässan.
Vad heter deras företag? Det skulle vara kul att titta på dem och deras monter.
Vilken fin kristallkrona ni har i rummet förresten. Du har så ljust och fräscht hemma hos dig.
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

Vita små hjärtan sa...

Underbara bilder, du har så vackert och smakfullt i ditt hem!
Kram Agnetha