onsdag 22 december 2010

Äntligen!




Igår letade sig solens strålar in i vardagsrummet ( en kort stund )och jag skyndade mig fram med kameran.
Jag har letat länge efter ett nytt soffbord och för några veckor sedan hade jag
sådan tur att jag hittade inte bara ett, utan två!
Inne hos Gittan i Nora fick jag syn på ett vackert bord som fick hjärtat att
slå några extra slag, och efter att ha mailat henne lovade hon att hålla bordet
åt mig i några dagar så jag kunde komma och hämta det.



Jag är så glad över bordet, det är så himla vackert med svängda ben,
och fina sniderier. En vacker text har hon målat dit, Silencum est divinum.
Tystnaden är gudomlig.


Bordet är som ett vackert smycke.



Just nu står en vKursivacker lykta på bordet med texten Carpe diem.
Vill du ha en egen lykta så finns det några stycken kvar hos oss i butiken
Idag har vi öppet för sista gången inför julen 14 - 18
Varmt välkomna till oss!!!
Vintervilan börjar imorgon och vi öppnar åter i mars/april
( återkommer på hemsidan med mer info )




Hjärtan på tråd, nerstucken i en lykta tillsammans med mossa.

Ja, för några veckor sedan var vi i Örebro på en mysig spaweekend och då
gäller det att utnyttja tiden väl. På vägen dit svängde vi förbi Nora och hämtade
det vackra bordet.



Kursiv

Dagen efter blev det en shoppingrunda inne i Örebro och innan vi skulle åka hem
fick jag syn på en mysig butik, Elses bod som låg i närheten av vårt hotell.


Därinne fanns massor med fint som väckte mitt "vill ha" begär,
bland annat ännu ett bord!
Vi kunde inte åka hem utan att försöka trixa in ännu ett bord i bilen, och med
lite pusslande så fick det också plats.
Och jag känner mig så nöjd. Väl hemma åkte det gamla bordet ut ( som jag egentligen
tycker så mycket om, men det kändes för stort... ) och det blev lite
ommöblering och sånt är ju alltid kul, eller hur?



Den här krukan är min favorit, så fin att göra planteringar i, eller som här med

en enkel azalea. Finns också ett fåtal kvar hos oss i Slottsboden och kostar 198:-

Dan före dan före dopparedan. Ja, nu är det nära.

Önskar er en fortsatt fin julvecka.

Vi ses snart igen.

Kramar från Carina




6 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det blev med de nya borden och det är verkligen vackra bord du har hittat. Tystnaden är gudomlig, vilka vackra ord. Ibland behöver jag tystnaden, alla ljudintryck kan jag uppleva som stressande, då måste jag söka tystnaden.

Vad roligt att jag kunde tipsa dig om Jolins smycken...och du tipsade mig om Idémakeriet, så nu är ett litet paket på väg hem till mig;-)

Önskar dig en riktigt god jul, ett gott nytt år och en lång skön ledighet!
Varmkram,
Regina

Sara sa...

Åh vilka fina bord du har hittat. Önskar dig en riktigt god jul.
Kram

ängeln i vitt sa...

Underbart bord. Tycker det blir så fint med en text.

Vill önska dig en riktig GOD JUL.

Varm kram Carina

Vita små hjärtan sa...

Sååå fint vännen.
Å jag önskar dig och de dina en riktigt god jul!
Kram Agnetha

Else´s Bod sa...

Va roligt att se Carina!! Önskar dig oxå en riktigt god jul!!
Kram Lisa

Sjabbig men chic sa...

Ja, vilka vackra bord! Önskar dig och de dina en helt underbar jul!

Kram och kram
Lisa