fredag 17 december 2010

Pysseltider...





Snöflinga känns passande idag, men det borde kanske vara i plural...
Idag snöar det för fullt och jag tänker inte gå ut mer än nödvändigt. Pyssel och städning står på schemat, i nämnd ordning.




Jag hittade så fina vaxade äpplen hos blomstergrossisten och de fick hamna på
ett fat på rumsbordet tillsammans med några kottar och lite grönt.
Häromdagen kom även ett roligt paket på posten, jag hade beställt lite pyssel
inne hos Gerda, klicka här så kommer du till hennes blogg och kan länka dig vidare till
hennes webshop som är fylld med roligt pyssel.




Jag hade bland annat beställt små söta "berlocker" med olika texter,
så söta att dekorera med!



Här råder bråda dagar just nu men så är det väl för alla den här tiden.
Idag är jag som sagt ledig och ska pyssla och städa, men självklart blir det en
tur ner till butiken också för att fylla på i hyllorna och göra presentkorgar
så det är välfyllt hos oss i helgen när vi har öppet! Paket ska också packas och skickas
runt om i landet, det är så kul att så många väljer att handla hos oss!!!



Onsdag den 22 dec är sista dagen före jul som vi har öppet, sedan tar vi
lite vintervila fram till mars/april men vi öppnar gärna efter överenskommelse,
och vi kommer även att ha kundkvällar under "vintervilan".





Nu önskar jag er alla en härlig adventshelg, glöm inte bort att stanna
upp en liten stund ibland, värm lite glögg och smaska på några pepparkakor.


Ha det bäst och vi ses snart igen!
Kramar från Carina

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vilka fina vaxade äpplen och en masa annat fint också!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Inser att det är bara några dagar kvar till jul!!! Jag har tre julklappar kvar att köpa och alla de andra är redan inslagna, det är bra. Men sen...städningen och maten...hm...dags att göra bra listor och bocka av vartefter.

Det har kommit en hel del snö det sista dygnet, många flingor blev det...fint pynt du har hittat. Äpplena var häftiga. När ni har kundkvällar, skickar ni ut någon blänkare då?

Ha en fin julvecka!
Kram,
Regina