måndag 17 januari 2011

Glädjespridare




... brukar jag kalla de här små skönheterna!
De är inga långlivade blommor, i alla fall inte här hemma men den korta tid
de blommar så sprider de massor av glädje! Ibland när jag är riktigt duktig så spar
jag plantan och gräver ner den utomhus och då blir de riktigt stora och fina, men det
är tyvärr inte ofta jag är så pysslig...





En har hamnat under glaskupan, men det är en fuskis så den finns kvar år till år,
det var bara att duscha av den nu när jag letade fram den.





En av mina stora laster, som jag för allt i världen inte vill bli av med är blommor.
Och nu har jag varit iväg en tur och handlat lite nya fräscha vårblommor.




Den här varianten tror jag inte jag har stött på tidigare, syrenviva heter den.


Ja, längtan efter våren och framför allt ljuset är stor just nu. Men det är bara
att bita ihop och försöka leva i nuet. I slutet av veckan blir det en stor portion
vår som serveras, Formex mässan närmar sig med stormsteg!

Ha det så gott allihopa, vi ses snart igen!

Kramar från Carina





7 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åå vad fint du har med alla nya vårblommor. Hemma gapar det lite tomt nu när jag kastat ut julstjärnor och sånt. Syrenvivan var söt. Ska se om jag hinner köpa några blommor idag.

Kram,
Regina

Lissboden sa...

Vad fint du har med alla dina vårblommor.
Det piggar upp nu när det är grått och trist ute. Jag föredrar riktig vinter framför det här blöta och isiga så att man nästan halkar omkull.
Ha det så bra på Formex, vi kanske ses!
Kram från Maria

Sara sa...

Ja, blommor gör det hemtrevligt. Du har det väldigt fint i dina fönster.
Kram

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint..jag måste nog köpa lite blommor jag också, det blev så tomt då julen packades ner..
Vad härligt med Formex, lycka till med alla fin inköp.
Kraaam Anette

Vit som snö sa...

Så fint du har det med vårblommor runt om i huset! Det ger extra energi tycker jag.
Och även om vissa sorter inte lever såå länge hos en så kan man ju tänka på att det gör inte snittblommor heller...men man får njuta av blomningen sålänge den varar:)))
Ha en fin dag!
Kram Cilla

Sallys hus sa...

Hallå där!
Vilka många fina blommor du har!!
Jag gör alltid misstaget att åka o köpa en massa nya för att det ska bli vårfräscht då jag städat....innan jag städat.
Så slutar det alltid med att en massa annat kommer imellan...så står blommmorna o vissnar på fel ställe....hihi...
Ska försöka börja göra tvärt om...städa först o blommor sen..;)
Som en belöning!!

Så trist med Elvis...är det inte bara för att han känner sig ful tror du....så är han kanske lite sur på er...
Sally är precis som vanligt..
En liten ett-åring som tror hon är en pensionär.
Hon är en typisk hund som eg. skulle behöva bo ihop med en liten hundkompis.....ihop med andra hundar blir hon nämligen som en helt annan hund....
Just nu ligger hon på mitt skrivbord här på kontoret o sover.

Kram kram Katarina

Patricia sa...

Åh va härligt med vårblommor, det skulle jag med behöva här hemma, får nog besöka en blomsterhandel snart .. =)

Härligt med Formex, ha det så trevligt, du hittar säkert massor med fint till butiken .. =)

kram Patricia