fredag 17 juni 2011

Skattjakt o triss i paj



Redan fredag och en härlig helg framför oss!


Vad ska du hitta på?



Vi har förstås öppet i butiken så mig hittar du där. Jag trivs så bra i min lilla bod,

och det är med glädje jag är där! Det är så kul att få träffa alla goa och glada

kunder som besöker oss!







Sommaren bjuder på långa sköna dagar så nog finns det tid till annat också.


Idag tänker jag ge mig iväg på skattjakt, vi får väl se vad jag hittar för något.

Ni vet hur det är, man vet aldrig vad man kommer hem med... Det finns ett par

saker som jag har letat länge efter, men vi får väl se om jag hittar någon av dem eller

om det blir något helt annat.







Jag har länge gått och sneglat på de här fina pajformarna som finns hos oss

i butiken och nu var det dags att testa dem.


( 199:- för ett set med 3 st hjärtformar, stor, mellan o liten )






Det blev triss i paj med färska jordgubbar. En vanlig pajdeg räckte till

alla tre formarna, men jag gjorde lite extra fyllning till dem.


Det får bli till fredagsmyset ikväll!


Nu önskar jag er en skön fredag och en härlig helg!


Kramar från Carina











3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så söta hjärtpajformer och vilka goda pajer..

Ha nu en fin fredagskväll..

Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Förstår att du trivs i din bod, med nöjda kunder!!!!
Så ljuvliga formar, jag som älskar hjärtan.
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Lotta sa...

Pajerna ser underbara ut! Bodde jag närmare hade jag varit i din butik nu! Själv har jag en liten gårdsbutik... Kram Lotta