fredag 8 juli 2011

Före och efter



Underbara sköna sommar! Nu är det härligt ute med sol och värme.

Det blommar för fullt och den här rosa blomman ( som jag glömt namnet på )

blommar gladeligen hela sommaren. Jag har planterat den i en lite högre smal hink

som finns hos oss i butiken. Tycker det blir så fint när den kommer upp en bit.







I lådorna trivs pelargoner och snöflinga.





Jag har dåligt med rabatter i trädgården, istället finns det gott om krukor med

blomsterfägring.





Rost och vitt, en oslagbar kombination.


Jag berättade i förra inlägget att jag höll på med ett nytt målningsprojekt

mitt uppe i vår renoveringsyra och det är det här skåpet som fått sig lite färg.





Ett stort ( och tungt ) ekskåp som har stått ute på glasverandan de senaste åren.

Sent i lördags kväll kom jag på att NU borde jag dutta lite färg på det. Ur med alla


pryttlar ( ett sånt här skåp rymmer en hel del bra ha-grejer ) och så börja tvätta.


Käre mannen undrade om det var nödvändigt pyssel sent en lördags kväll?


Med facit i hand så känns det rätt! Många lager färg senare så är det nu nymålat.



Nu behöver jag bara hitta nya beslag. Någon som har ett bra tips?

Har inte hunnit ta tag i det än.

Skåpet ska fortfarande bo kvar ute på verandan, men nu känns det mycket trevligare

att titta på det.


Nu är det redan dags för helg igen, vad ska Du hitta på?


Vi har som vanligt öppet i butiken alla dagar 12 - 17 och är du i närheten

så är du förstås


HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN !!!

Nu väntar lite förberedelser innan öppning för dagen. Nya teér och karameller


väntar på att packas upp. Likaså mängder med söta Bukowski-nallar som kom till


oss igår men fortfarande ligger kvar i kartongerna. Vi väntar även på en pall med


varor från Miljögården och förhoppningsvis kommer den idag.
Kursiv



Välkommen- skylten finns hos oss, fin att sticka ner i en kruka vid entrén ( 75:- )

Ha en skön helg med massor av sol!


Kramar från Carina

















3 kommentarer:

Patricia sa...

Åh va mycket fina blommor du har .. =)

Och skåpet blev ju superfint!!

ha en skön fredag!
Kram Patricia

Hos Syster Olga sa...

Javisst är det härligt med alla fina blommor,jag har oxå en sån där blomma vad den nu hetet =) Penseerna har blommat ända till nu, men nu kände jag att jag ville byta till något annat, men det var inte det lättaste att hitta något. marguriter fanns kvar på Arne design, så det fick bli såna, de är tacksamma och blommar länge.
Gud va fint skåpet blev, tänk...som sagt var...vad lite färg kan göra stor skillnad.
Ha en fortsatt jättemysig sommar !!

Outi

rosenälvorna sa...

Ser ju jätterart ut i ditt lilla växthus och en liten stol att sitta ner och njuta på är alltid skönt:-D Christina