måndag 11 juli 2011

I mitt växthus



Jag har lyckan att ha ett eget litet växthus ute på gården, det är inte alls stort,

egentligen på tok för litet att möblera med bord och stol...


Växthuset byggde min käre man ihop till mig för snart 20 år sedan så det har varit

med ett tag. Det brukar bli knökfullt där ute med alla plantor som jag inte kan motstå.


I år har jag dock varit sparsam med att plantera, jag har bara valt ut ett

fåtal godingar som får bo där ute.







På så vis lyckades jag klämma in en liten stol och ett bord som blev över från verandan.

En virkad pläd höjer mysfaktorn och lite blomsterfägring och värmeljus skapar stämning.


( Griffeltavlan i form av en vattenkanna har vi sålt i butiken men är tyvärr

slut nu )





Chilin växer så det knakar.






Små goda tomater.





Örtkryddor som används flitigt och doftar gott där inne.







3 stora jordgubbsamplar har jag också istället för att ha dem i landet.

Himla praktiskt! Vi har skördat jordgubbar sedan mitten av maj och det kommer

fortfarande nytt hela tiden. Inga jättemängder förstås men precis lagom för att

plocka litegrann varje dag och stoppa i munnen. Nyttigt godis.


Nu ska jag ge mig ut en vända med vattenkannan. Ha en fin start på nya veckan!


Kramar från Carina






3 kommentarer:

Marita sa...

Vad fint du har det i ditt växthus! Jag har inget växthus, ännu...men häromkvällen pekade maken ut vart vi skulle kunna ha ett växthus stå! Det finns hopp! Ha en underbar dag!
Kram, Marita

Photo by Maria sa...

Ett växthus önskar jag mig med, något lite större än ditt så man får plats med något större bord och några stolar och så krukor med växter i med förstås..
Så fint i ditt lilla växthus..

Önskar dig med en bra start på veckan..

Kram Mia

Patricia sa...

Hi hi .. ja jag vet ju hur ditt växthus ser ut .. förstår att du inte fick in så mycket mer, men vad gör det, det blev ju jättemysigt .. =)

Må så gott!
Kram Patricia