fredag 23 november 2012

Adventsstakar


Godmorgon fredag!

Nu knackar helgen på dörren och jag välkomnar den varmt! Från och med denna
helg så har vi utökade öppettider fram till jul ( 22 dec )

Lördag 11 - 15
Söndag 12 - 16
Onsdag 14 - 18
Torsdag 12 - 15

Hur har ni det? Har ni börjat förbereda årets adventsljusstake än?

Jag har gjort några varianter i butiken av det som finns hos oss, hoppas ni hittar
något som inspirerar.


Trälåda med plastad insida ( kan även användas till plantering ), 99:-
Adventsbokstäver 29:- förp och ljuvligt doftande apelsinskivor (torkade)


Ett tips är att fylla lådan med tex lite sand för att få ljusen att stå stadigt. Jag hade inget
sand när jag skulle fotografera så därför lutar ljusen ( men nu har jag fixat det )



Snygg vit plåtbricka, 95:-, vitkalkade kottar 5:- st. De vita hjärtana i plåt kostar
13:- st och de har jag textat på med en svart tusch ( permanent )


Här har jag använt den snygga runda ugnsformen á 95:- , oasis i botten och sen tryckt
ner ljushållare i den ( 15:- st ) och fyllt på med vitmossa.


Ett sött litet tomtehuvud kikar upp i mossan ( tomtestick 15:- st ).


Ugnsformen finns även i vitt och lila. Band med hjärta 12.-/m


Eller varför inte 4 muggar på rad med ljus i?

Muggarna finns i flera olika färger, 45:- st, oasis i botten och en ljushållare (15:-) i varje.
Här fyllde jag på med lite grått trassel (tillandsia) , spets och en pärlnål.

Så himla kul att hitta på olika variationer!
Hm, men hemma har jag inte hunnit klura på hur det ska bli än, men det löser sig!

Men jag köpte med mig den vita nyhemkomna plåtbrickan igår så jag tror det blir
någonting på den...


Häromdagen kom ett JÄTTEpaket med en massa pyssel och tillbehör till kransar mm.
Massor med ljuvliga band och spetsar som sätter fart på inspirationen!
Och äntligen har vi fått hem jutebandet på metervara!


Nu tillverkas det adventskransar för fullt och imorgon finns de hos oss
i butiken. Eller om du vill göra din egen krans så har vi materialet.

Sååå skönt, nu när det går att lägga in bilder igen! Det var riktigt frustrerande
när inte bloggen fungerade och jag hade inte riktigt tid till att hålla på att krångla med den.
Men nu hoppas vi på att det här fungerar ett tag igen!
( hur jag gjorde kan du läsa om i mitt förra inlägg )

Idag väntar en fullspäckad "ledig"  dag, det är mycket som ska hinnas med inför
helgen för jag vill ju så gärna att kunderna ska mötas av en inspirerande butik när
de besöker oss!
Men till kvällen blir det fredagsmys med en god middag, slappa i soffan ( okej, kanske 
blir det lite pyssel när jag ändå sitter där... ) och så glögg och pepparkakor förstås!

En riktigt mysig helg önskas till er alla!

Kramar från Carina












1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Så bra att bloggen fungerar igen...och så vet jag hur jag ska göra om jag råkar ut för samma sak :)

Ha en jätteskön helg!
Kram Birgitta