fredag 30 november 2012

Välkommen advent


Hej hopp fredag och sista dagen i november!

Nu välkomnar vi julmånaden december och helgen som vi har framför oss.
Första advent... jag tycker det är lite magiskt med alla ljus och stjärnor i fönstren
som lyser och sprider värme. Och att tända första ljuset...


I butiken har vi fyllt krukor med julens blommor och annat smått o gott.


Julens dofter är underbara och stjärnanisen doftar inte bara gott, den är även vacker.
Tillsammans med hyacinter och kanelstänger blir det en härlig doft.
Jag har limmat fast några stycken ( med limpistol) på mossan i blomarrangemanget.


Torkade apelsinskivor tillsammans med de övriga kryddorna blir pricken över i:et.

En fin kruka och en hyacint, kanske ett band och en pärlnål... så mycket mer behövs
inte för att få lite blomglädje på bordet.



Amaryllis i en kruka fylld med mossa och vita pärlnålar och så förstås lite pudersnö
på mossan.

Idag trollar vi ihop fler små blomsterarrangemang och kransar så det finns
hos oss i helgen när vi har öppet.


Varmt välkomna till oss i helgen!

Öppettiderna hittar du HÄR

Ha nu en riktigt mysig adventshelg, tänd massor med ljus och njut av
glögg och pepparkakor!  Det tänker jag göra!

Kramar från Carina





1 kommentar:

Marita sa...

Vilka fina blomsterarrangemang du har gjort! Ju enklare desto vackrare!
Den smarriga äppelkakan brukar jag baka, visst är den underbar! Min svägerska bjöd oss på den för några år sedan, sedan dess är den en klar favorit här hemma!
Ha en underbar dag!
Kram, Marita