måndag 5 november 2012

Lite nytt


Massor med fina kransar finns hos oss i butiken och den här frostnupna
kotthjärtkransen har vi i två storlekar á 75:- och 110:- st
Tycker den är så vacker och passar bra att hänga upp redan nu, eller hur?

Just nu blir det mycket bilder från butiken och jag hoppas ni inte tröttnar!
Det är ju där jag är på dagarna när det går som bäst att fotografera och jag har ju
så himla mycket jag vill visa...



Jag hittade ett så kul tyg på " det stora varuhuset" och det fick hamna på väggen
bakom hyllan. Här har jag en snutt på ca 1,20 m bredd som jag brukar tapetsera om efter säsong
och nu fick det bli tyg med en stor gran!

På hyllan har vi fyllt på med den populära keramiken  i rött och vitt.
Små hjärtformar från 25:- st till stora gratängformar á 169:-



En vacker mistelkrans á 135:-


Lingonkransen á 195:- följde med hem i många påsar igår när vi hade öppet.
Lika fin på väggen som på en bricka med ett stort ljus i mitten.


Och dessa dörrar... helt underbara!
 
Vackra som de är men går förstås att dekorera i det oändliga.
( dörr 1890:- , kransen minns jag ej priset på men runt 225..., plåtskylten kostar 99:- )



Tehyllan är välfylld och här syns ett litet axplock ( 39:- påsen )
Myspys innehåller choklad/chili, chai är ett kryddigt te med kanel, kardemumma mm och
vad "stjärnklart"  innehåller har jag alldeles glömt bort för tillfället...

Ja, det var lite smått o gott som finns hos oss och ni vet väl att vi gärna skickar
om det är något som låter lockande?

Hoppas ni också har haft en skön helg med mys och tända ljus!
Här är det grått idag och jag tror ljusen kommer att lysa här hemma hela dagen,
en hel del pappersarbete väntar och jag hoppas jag hinner med lite pyssel också.
Nu bubblar det av pysselidéer uppe i huvudet!

Ha det så gott allihopa!

Kramar från Carina






5 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej din sötnöt!

tack vännen för alla dina gulliga kommnetarer...jag är urusel just nu på att blogga...hinner inte alls kika in så ofta som jag vill..
veckan som gått har klockan stått på runt 12 varje natt då jag släckt i köket för att sova...
Så ni var i Örebro i lördags...typiskt att vi är så stressade annars hade vi ju kunnat ses en snabbis...hoppas ni hittade nåt fint.
Anna som äger butiken är i Spanien så det var någon annan där nu.
Ha en fin dag!
kram Katarina

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mycket fint du har fått in i din butik !!
Kraaam Anette

Vit Hortensia sa...

Ja,nu är det väl en riktig röd/vit/grön tid...och brun. Så fint kotthjärta!
Mycket vill man hinna med...men min ork är sällan på topp den här tiden. Björnen i mig säger att det är dags att boa om sig och ta det lugnt...nu?! :-) Måste nog tända ljusslingan jag satte upp i butiksfönstret så jag får lite mer ljus omkring mig!

Kram på dig!
Birgitta

Queen of Kammebornia sa...

Åh, så mycket fint! Jag blir alldeles glad av alltihopa!

Anonym sa...

[p]The miscroscopic empty column for Nike Shox is certainly getting back together any midsole within the shoes . Is not simply cute, but want [url=http://uggbootspink.webstarts.com] ugg boots pink[/url] the boys let them go . See the nice tide is neglected trend by Australian Sheepskin boot styles piqued rarely . Uggs (cheap ugg boots for sale) can be incredibly durable and continue for many years with good care . If you're wearing boot-cut jeans, for instance, you can start the day out with your jeans rolled down; as the day heats up, cuff your jeans up above your Ugg Classic Cardy and [url=http://leatheruggboots.webstarts.com]leather ugg boots[/url] slouch the boot uppers down . These bored with the common run of the mill hues that routinely flood the market will enjoy the uniqueness that blue brings to the [url=http://chocolateuggboots.webstarts.com]chocolate ugg boots[/url] wardrobe . But similarly, the speed of time can be deceitful; when we look in the mirror and are reminded that our youth is fading . Prior to, automobile ancient girl use uggs bailey tab " booties " that doesn't fit in her grow old, nearly everybody all-around will laught on the woman . This calf-high boot features cascading wool fleece outside the shaft to give an accent to its toasty-warm [url=http://uggaustraliasaleboots.webstarts.com聽]ugg australia sale boots[/url] comfort.[/p][p]Having the right material with you and being equipped with the right training is essential in this case [url=http://uggbootsforsaleusa.webstarts.com]ugg boots for sale usa[/url] because you never know who you will run into . But if that is what you are trying to say, then you can wear these boots whenever you want . Some UGG 5825 boots are made from kangaroo leather and fur . Probieren Sie UGG ü BER Knie verdreht Kabel Stiefel 3174 [url=http://genuineuggbootsonsale.webstarts.com]genuine ugg boots on sale[/url] Grau . A faster shortly like a [url=http://uggbootschestnut.webstarts.com]ugg boots chestnut[/url] market energized accompanied by have become are extremely reasonable prices concerning the 1950s, following outfits modified accompanied by a current groups expanded varied . If you want these ugg boots clearance shoes online, you had better be aware of your key words . Although they may possibly [url=http://discountuggbootsukonline.webstarts.com聽]discount ugg boots uk online[/url] want to leap in the bandwagon on the make's popularity, they would also have the gains of the following footgear in brain when it finally relates to getting their own duo . couple of . The real ones always cost more because of their prime material quality.[/p]