onsdag 19 december 2012

I mitt kök...


Julstök och julmys...

Här fixas och donas det lite smått, men mesta tiden grejas det nog i butiken.

Så här ser det ut på en av köksbänkarna hemma just nu. Köpte ett så sött litet
bakbord i höstas, hade tänkt måla det egentligen men istället så blev det skrubbat med
såpa och får behålla den härligt mörka färgen.


Hyacinter inlindade i vaxat papper i en gammal låda. Charmigt tycker jag!
Pepparkakshuset hittade sin givna plats här på bakbordet och frukten ligger
här istället för i en skål.



Så fint när man tänder ett värmeljus i det lilla huset.


Ett stort gammalt 5-litersmått fylld med fuskgran och fuskhyacinter.



Pepparkakshuset i keramik med plats för värmeljus finns hos oss i butiken och kostar 95:-



Sen måste jag tipsa om något försvinnande gott om ni blir sugna på att baka.
Jag bakade drömmar i förra veckan, följde mitt gamla vanliga recept som jag fått av
goa E för säkert 20 år sedan men sen tillsatte jag ca 1 msk pepparkakskryddor.
Och de blev såååå goda!

Nu är det bäst att ta itu med dagen! Idag har vi eftermiddagsöppet 14 - 18,
men från imorgon och fram tom söndag är det öppet VARJE DAG  11 - 15

Varmt välkomna till oss i Slottsboden!

Ha det gott.
Kramar från Carina



1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Drömmar med pepparkakssmak lät ju smaskigt =)

Ha en fin kväll..

Kram Mia