fredag 28 december 2012


Jag har fått så många vackra blommor som sprider glädje runt om i huset!

Den här söta julrosen i kruka fick vi av våra goda grannar på julafton och jag vårdar
den ömt så jag kan plantera ut den i vår.

Hoppas ni också har haft härliga juldagar och fått vara lite lediga och njuta av julen!

Julafton tillbringades hemma tillsammans med alla våra nära och kära och blev en
supermysig dag/kväll!  På juldagen kom alla barnen hem igen och vi åt en gemensam
"brunch" på alla goda rester och sedan var det MYS som gällde! Jag strosade runt
i myspyskläder i två dagar och gjorde typ ingenting förutom att vila och smaska på en
massa onyttigheter ( som var såååå goda! )



Jo, på annandagskvällen började det krypa lite i mig och då satte jag igång med
att baka!  När juldagarna är över då fortsätter jag firandet med att fylla år och den här
gången fick det bli en smarrig rice crispiestårta fylld med chokladkräm och grädde!

Den vackra buketten med vita kvistrosor fick jag av mina kära föräldrar.



Jag kan varmt rekommendera denna söta tårta!


Som kontrast till den söta tårtan är det gott med en hallonsås ( frysta hallon och socker
som röres ihop och tinas i micron ).


Oj oj, jag tror kroppen har fått en riktig sockerchock de senaste dagarna, men snart
är det vardag igen och slut med slarvandet. Men som jag brukar säga,

det är inte mellan jul och nyår som man lägger på sig alla extrakilon utan det är
mellan nyår och jul!

Nu blir det en uppfriskande kvällspromenad innan jag sjunker ner i soffan igen.

Ha en fortsatt skön fredagskväll!

Kramar från Carina


1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Rice krispiestårta är så himla gott..
Grattis på din födelsedag..

Kram Mia