tisdag 30 april 2013

Välkommen kära vår!


Valborgsmässoafton -  ska Du göra något speciellt ikväll? 

Här trotsar vi vädret ( det är grått här idag ), men framför allt trotsar vi "renoveringsröran"
idag och ställer till med grillfest tillsammans med alla barnen och deras respektive
( förutom Linnéa o Thomas då som är upptagna på annat håll ).

Ja, jisses, om ni visste vilken villervalla det är just nu! Men jag ser ljuset i tunneln...
Ni vet, vardagsrummet är tömt på alla dess möbler och Sannas gamla rum är också helt tomt.
Där inne fanns det garderober längs en hel vägg och det var inte svårt att fylla dem när hon flyttade...
Matsalsmöblerna, buffén och vitrinskåpet har vi visserligen haft inlämnat för att få 
det nymålat men nu är det hemma igen och jag lovar, det står möbler överallt, hihi.
Men det är ju så när man renoverar, då blir det rörigt och trångt och snart är det 
bortglömt :)


Ikväll välkomnar vi våren och nya grillen ska invigas. Köttet är marinerat och 
en rabarberpaj står i ugnen, resten fixar jag senare idag. 

Igår var jag iväg och handlade hem ännu mer blommor och nu trängs lådor med 
pelargoner, petunior, snöflingor mm i uterummet tillsammans med allt annat.
Snart ska jag ge mig iväg och handla hem mera jord och lådor för att kunna plantera.
En sväng till den andra blomsterleverantören blir det också :)
Imorgon finns färdiga lådor att hämta för de som har beställt men självklart gör 
jag några extra också som finns till försäljning.



Nu ska jag hoppa i målarkläder och dansa runt med penseln en stund.
Alla fönster och altandörren får ny vit färg på sig. Från början hade jag inte tänkt att 
vi skulle måla där, de är ganska nymålade och vita. Trodde jag i alla fall. Ända tills jag såg 
dem ihop med nya tapeten!  Då var de plötsligt gula...



Nu önskar jag er en riktigt mysig kväll och kanske flera av er har ledigt imorgon?
Och kanske till och med klämdagarna?

Vi har öppet i butiken som vanligt onsdag o torsdag 12 - 16

Hjärtligt välkomna!!!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vilken härlig valborg .Underbara bilder.Mys njut och bara ha det gott .Kramar Rita ♥

Min Skattkammare sa...

Det är underbart att fira Valborg om än med kyla och blåst.
Ha! För vintern har ju rasat ut och majsolen rår den inte på!
Ha det riktigt härligt, vännen!
Kram Kicki

(bara lite mer värme och grönska...sen blir det en tur till dig, spännande!)