fredag 23 augusti 2013

Hortensia och glamour till kvällen


Här har vi haft underbara sensommardagar och kvällar i augusti och jag njuter 
för fullt. Igår kväll blev det äntligen en liten stund över för "trädgårdsfix" och jag 
passade på att rensa lite bland sommarblommorna. Mina hortensior som stått framme 
vid entrén har blommat glatt från maj och hela sommaren. Från början var de vita 
men sen övergick de till lite rosa och nu har de fått en riktigt härlig höstrosa nyans:)

Igår knipsade jag av alla blommorna och några hamnade i vas i vardagsrummet.



Älskar färgen!!!


Resten hamnade på tork, bland annat här i kökshyllan.


Ska bli spännande att se om de behåller sin färg.


Det rosiga porslinet får stå framme ett litet tag till...



Och så är det redan fredag och en härlig helg väntar.

Jag ska klara av ett tandläkarbesök innan jag njuter av helgkänslan och fredagsmyset.

Men sen tror jag det får bli lite glitter och glamour till kvällen;)



Har ni testat Maria Montazamis vita vin?  Hur som helst så är flaskan jättesnygg! 
Jag har pyntat den lite extra med en tazzel, tyckte att det var en självklarhet  på 
"hennes" flaska och kul att ge bort som present. Men ikväll tror jag att vi ska prova det 
här hemma. 



Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig helg! 

I butiken har vi fortfarande sommartider och tom söndag den 1 sept så har vi öppet 
varje dag 12 - 16

( sedan ändrar vi våra öppettider och du kan se dem sen på hemsidan www.slottsboden.com )

Hjärtligt välkomna att besöka oss!!!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara så härliga bilder .Visst är det bara så skönt med alla dessa underbara dagarna.Ja jag har testat Maria M:s vin och tyckte det var gott ! Önskar dej en mysig fredag och trevlig helg .Kram Rita

Vit Hortensia sa...

Tandläkarbesök är aldrig kul, men desto roligare blir det ju att ha en myspys fredag sen!
Mina hortensior var blålila, men har också blivit sådär grönrosa. De brukar torka fint så säkert kommer de fortsätta att pryda din hylla.

Allt gott till dig!
Kram
Birgitta