måndag 12 augusti 2013

Kräftkalas


I fredags var det dags för kräftkalas igen och det blev toppenlyckat!

Och har ni sett , en än gång kom det vackra Rif- fatet till användning;)
Jag har även skålar i olika storlekar så jag ställde en sån i en mellanstorlek
i mitten och fyllde den med enbart kräftstjärtar som jag hade köpt frysta i påse.
Runt om fyllde jag på med läckra kräftor.

De här faten är verkligen att rekommendera, jag har haft mycket glädje av mina!
( finns hos oss i butiken, hihi )


Det blev en enkel dukning och till kräftkalas tycker jag det funkar toppen med 
pappersduk!  


Kalasbordet står uppdukat med smått o gott.


Käre mor hade med sig 2 olika kalla pajer med kräftsjtärtar, den ena typ en cheesecake
och den andre en kräfttårta och bägge var sååå mumsiga!
Svärmor hade med sig en jättegod skink och lökpaj.



Jag gjorde Per Morbergs västerbottenpajer med kantareller och så flera olika 
sorters små tilltugg, krustader fyllda med skagenröra, fyllda små tunnbröd mm.


Gott bröd, kex och goda ostar hör också till.


Och meloner...


Men det viktigaste av allt är ju förstås kräftorna  ;)

Gillar ni också kräftor?


Efter maten blev det kubbspel innan det var dags för kaffe och dessert.

Ni som följer mig vet ju att jag testade 2 nya recept i fredags morse ( nya för mig )
och de fick klart godkänt. Jag gjorde en nektarinpaj och det receptet hittade jag på en 
blogg för ett tag sedan, men kommer tyvärr inte ihåg vilken...
Och så blev det en sweizernötkaka som var riktigt mumsig!  Det receptet har varit
med på "halv åtta hos mig" så det googlade jag fram.
Till pajerna bjöd jag på glass och hallon o jordgubbar.

Ja, det var en riktigt härlig sommarkväll som kommer att finnas kvar i minnet.
Så kul att  alla  4 barnen med respektive hade möjlighet att komma samtidigt och även 
mina föräldrar och svärföräldrar!  För det är inte det lättaste att få till det alla gånger med 
jobbtider och olika skift men nu stämde det bra!

Och nu är det ny vecka fylld med massor av skoj! Vi väntar hem varor nu i veckan
och redan på torsdag är det dags för Formexmässa!

I butiken har vi öppet alla dagar i augusti 12-16
Varmt välkomna!!!

Ha det bäst!

Kramar från Carina

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket gott och smarrigt du visar .Är ju så man blir hungrig .Låter superkul med formex .Med allt nytt och fräscht .Ha en skön start på nya veckan kramar Rita ♥

Anonym sa...

Du är otrolig Carina!
Så mycket gott och som vanligt så fint dukat och upplagt. Ni måste ha haft en underbar kväll att minnas!
Kramar, Katarina (Olsson)

Photo by Maria sa...

Jisses så mycket gott.. Ja ni behövde ju inte gå hungriga =)

Ha nu en fin fortsatt start på veckan..

Kram Mia

yanmaneee sa...

russell westbrook shoes
coach bags sale
kyrie 4
adidas yeezy boost
nike air max shoes
jordan shoes
kobe shoes
hogan outlet
golden goose
timberland outlet