onsdag 27 november 2013

Adventserbjudande och hyacintfrosseri


Advent närmar sig och varje vecka fram till jul kommer vi att ha ett fint 


ADVENTSERBJUDANDE

i butiken som gäller onsdag - söndag

Vi börjar idag med 


30 %  rabatt  på röda stolsfodral från Nyblom & Kollén ( så långt lagret 
räcker ). Ord pris 159:- st


20 % rabatt  på kvarvarande väskor, ord pris 479:-


Gäller så långt lagret räcker eller  tom 1 advent ( sönd 2 dec )

Öppettider hittar du här  www.slottsboden.com


Och eftersom jag älskar hyacinter så kör vi även ett erbjudande på dem.

15:- st  så långt lagret räcker  ( påfyllt idag och inför helgen fyller jag på med 
flera )

Min goa väninna S frågade mig om jag hade planterat några hyacinter hemma?
Och i så fall hur och i vad?  
Oj, jag är inne på min andra "vända" med hyacinter här hemma och jag stoppar ner 
dem lite överallt, hihi. På bilden ovanför syns de i en vit kruka som står i hallen,
där har jag petat ner 3 st tillsammans med mossa och små glittrande "diamant"nålar
( finns i butiken á 2:- st )


I köket står en enkel kruka med hyacint, band och pärlnål :)


På matsalsbordet står den fina ljusboxen som kommer hem till butiken i början 
av dec ( förhandsboka gärna om du vill vara säker på att få tag på en ), 395:- kostar den.
Jag har fyllt min med torr mossa, ett par hyacinter, lite guldtråd ( sån där lockig variant
som man köper i påse ) och några små kottar. 



Mmmm, älskar verkligen dessa små godingar!


Här på mitt kopparfat har jag små lyktor och en hyacint som jag virat mossa runt 
löken med silvertråd  och sen petat i små "diamant"nålar igen. Här har jag alltså 
skippat krukan alldeles;)


Här har hyacinten hamnat i en liten glaslykta;) Mossa runt löken och så små 
glittrande nålar igen!


Och i min mugg/kruka från Skarp står ännu en hyacint.  Som sagt, de finns lite 
överallt och jag byter ut och fyller på med fler vartefter.  De vita är dessutom så gott 
som doftfria så det blir inga starka dofter av dem.

Nu blir det lite kranstillverkning innan vi öppnar butiken för dagen, 
idag har vi öppet 12- 15  och ni är förstås hjärtligt välkomna att besöka oss
( och missa inte våra fina adventserbjudanden )

Ha en toppendag!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: