onsdag 13 november 2013

Nytt i hallen



Ombyte förnöjer, eller hur?  En nymålad skänk har fått flytta in i hallen 
och det känns riktigt bra!  

Skänken köpte jag för en väldans massa år sedan när jag var inne i en period 
med mörka ekmöbler, sedan har den fått bott hemma hos mina föräldrar och nu när 
yngsta dottern ville ha en skänk i lägenheten så kom vi på att den skulle målas:)

Och så hamnade den hemma i vår hall, hihi!  


Så här såg det i hallen innan skänken flyttade in. Mysigt det också, men 
alltid kul med lite förändring!
( Och dottern blev inte utan skänk - hon ville egentligen inte ha någon överdel 
så hon fick ta en annan som jag hade på "lager", hihi )



Skänken har jag fått hjälp av bästa Cissi att måla och jag är jättenöjd!!!


Kul med ännu ett ställe att pynta på :)

Och ni ser, jag har tjuvstartat med både hyacinter och smågranar redan ;)
Jag älskar den här tiden fööööre julen, alla små förberedelser och alla 
härliga dofter!  Och jag har inga problem med att börja tidigt.

Hur är det hos er?



Idag är butiken öppen igen 12 - 15 och jag har fyllt på med nyhemkomna hyacinter 
och gjort en och annan liten plantering i skålar, krukor o muggar. 

Idag packar vi även upp en hel del juliga godsaker och annat smått o gott.

Varmt välkomna att besöka oss!!!

Nyss var förresten lastbilen här och lastade av stora paket, jag rusade förstås ut 
och var nyfiken och ivrig på vad det var. Men jag kan väl säga som så att det inte 
är alla leveranser som får en att hoppa jämfota av glädje!  Dessa kartonger innehöll 
påsar och kassar, wellpapp mm. Visserligen jättekul med fina påsar men... ingenting att 
hoppa och tjoa över, hihi.

Ha en toppendag!  Det tänker jag ha.

Kramar från Carina

4 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det blev med skänken i hallen och du har pyntat så fint på den. Jag måste ta mig tid att inhandla lite hyacinter och pynta lite här och där...

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Vit Hortensia sa...

Ombyte förnöjer absolut!
Jag ska göra tvärtom...sälja ett stort skåp och köpa en mindre träsoffa :)
Idag är det ju en så fin dag...längtar ut i skogen!
När jag åkte förbi vårt hus på fm var det fullt av fordon och folk där. Snickaren gör klart det sista på vattenskadan och så borras det för bergvärme!!! Gissa om jag är glad! I morgon bitti kommer dessutom mattläggaren så äntligen börjar allt rulla på som det ska!

Kram
Birgitta

sleigh sa...

helpful resources visit moved here www.dolabuy.ru read what he said browse around these guys

thatis sa...

x4w35o6e39 c6p79y8c01 o5y87o9c52 c0y02n4p76 a2a49x4r81 y1t81b1j97