måndag 2 december 2013

Adventshelg



Hoppas ni också har haft ett mysigt veckoslut och en härlig adventshelg!

Här hemma har alla ljusstakar och stjärnor kommit på plats och lite pyntat börjar det bli.
När jag kom hem från butiken igår kväll hade käre mannen fixat i ordning flera 
utebelysningar och utegran så det kändes så mysigt och välkomnande!

I lördags hade vi en liten utflyktsdag till huvudstaden ;)



Första stoppet blev hos Zetas, vi hängde  på låset när de öppnade kl 10.



Såååå mycket fint att kika på, stämningsfullt och rofyllt.



Underbara julrosor med hur många knoppar som helst.


Och härliga "ihopbyggda" granar!


Zetas toalett är värd ett besök vare sig man behöver eller ej, alltid så 
stämningsfullt och vackert därinne. Den här gången stod ett jättefång med 
amaryllis därinne och spred glädje.



Sedan blev det julmarknad och lunch i Gamla stan innan vi strosade in mot 
centrum.


Hela stan glittrade och glimmade när det började skymma.
Vi besökte mängder med mysiga butiker, både stora och små och trängdes med alla 
andra shoppingsugna, vi fikade och fikade och strosade vidare. 



Innan vi åkte hemåt så gick vi förstås förbi Hötorget och det är rena himmelriket 
för mig!  Jag kan åka till Stockholm enbart för Hötorgets skull!

Oj,oj, oj  här gick jag verkligen  "all in".  Först och främst hela detta utbud,
all blomsterprakt och så var det lördag eftermiddag innan stängning så de dumpade 
priserna!  Jag plockade och pekade och plockade ännu mera och handlade så mycket
vi kunde bära  ( vi hade ju några påsar sen tidigare på dagen... ).



Men sen var det skönt att komma hem till lugnet, tända ljus och julmusik 
i bakgrunden. 


Köpte så jättefina muggar i keramik på julmarknaden och de kommer att användas
flitigt!   Mina favoritänglar pryder dem :)

Vi har haft härliga dagar i butiken med många trevliga besökare  och jag blir så 
himla glad och lycklig över alla värmande ord som vi får om butiken!

Nu väntar en ny vecka fylld av nya utmaningar. Nyss var lastbilen här med stora paket 
fyllda med textilier så det är bäst att jag tar reda på dem och packar upp innan det 
är dags för  kundkväll igen :)

Ha det gott så hörs vi snart igen!

Kramar från Carina

1 kommentar:

AnnaKarin sa...

Superfint inlägg om oss Carina!