onsdag 18 december 2013

Julstök eller julefrid? Och så nya adventserbjudanden!


Julstök eller julefrid?  Hur har ni det så här dagarna före jul?

Här hemma råder både och:)  

Men julstöket som finns är ett kärt julstök, jag struntar i stressen och "måsten".
Jag älskar allt pyssel inför jul!
Jag försöker göra det jag verkligen vill och känner för inför julen. I år har jag pyntat 
väldigt sparsamt men jag njuter till fullo av adventsstakar och stjärnor i fönstren,
alla små hyacinter som finns lite överallt och så förstås granen!

Den sprider ett magiskt lugn!


Såååå himla mysigt att bara sitta ner en stund och njuta.

Igår var jag ledig och kanske borde jag ha kört igång med en välbehövlig storstädning
men istället så plockade jag fram mitt nya bakbord ( i plast ) som en go´ instagramvän 
tipsade om och satte igång att baka.

( Bakbordet köpte jag på Ica Maxi )



Jag googlade på vörtlimpor och hittade ett recept från Ernst som lät gott.


Och det blev 4 stora limpor.  Köpevört är inte stora favvo men jag äter det nån 
gång ibland  "bara för att".  Jag har aldrig provat att baka vörtbröd förut men kommer 
absolut att göra det flera gånger!  Det blev så himla gott!



Baka är balsam för själen, i alla fall för mig. Och allra helst när jag gör det för att 
jag vill och inte för att jag  "måste". 

...............................

Och nu är det redan mitt i veckan och vi har endast 4 öppetdagar kvar i butiken 
innan vår vintervila. 

Idag, onsdag  har vi öppet  12 - 15 och vi har flera nya  fina 

ADVENTSERBJUDANDEN i butiken



50% rabatt på all röd keramik

Det finns röda  gratängformar, pajformar, portionsformar, vispskålar, kannor mm
att fynda till HALVA PRISET !




Kvarvarande  "äkta"  julkransar säljs också till  HALVA PRISET

Den på bilden är min privata som hänger hemma på dörren, men själva 
kransen finns i butiken. Den är stor, ca 50 cm i diameter och enbart kransen kostar
ord 199:-   - 50%    
Många olika band och tillbehör att dekorera med finns hos oss.

Det finns även mindre kransar till HALVA PRISET



Ljusstakarna på bilden finns endast kvar i varsitt visningsex och de säljer jag 
också till  HALVA PRISET

Butiken kommer också att fyllas med ännu fler fina erbjudanden.


Imorgon, torsdag har vi extra
 JULKLAPPSÖPPET till kl 20
( vi öppnar kl 14 )

Vi bjuder på glögg och pepparkakor och flera fina erbjudanden!

Varmt välkomna att besöka oss!!!

Ha det så gott nu och glöm inte bort att stanna upp en stund, umgås med 
nära o kära, värm lite glögg och myyyys.

Kramar från Carina