fredag 20 december 2013

Julens blommor


Ja, julens blommor pyntar jag hej vilt med just nu!  Lite blomsterglädje 
här och där sprider så mycket glädje där de står.


Mina vita skålar med silverkant från Rif som jag använde så flitigt i somras
har stått undanställda i ett skåp men nu plockades de fram igen och fylldes med
blomster:)
Hittade en ljuvlig batterislinga med  tillhörande silverpärlband som lindades 
runt för att lysa upp och blinga lite extra;)



Silvriga små fåglar får boa i krukan.


Och så var det redan fredag igen och nu väntar helg och så är den 
äntligen här, den fridfulla julen;)  Hur har ni det så här de sista dagarna?

Vi har haft full rush i butiken!  Oj, oj, oj vad mycket paket som slås in och vad 
kul att så många gärna strosar runt här hos oss och handlar. 

Igår kväll hade vi extraöppet till 20 och det var så gott som oplanerat, det var 
något jag kom på i söndags och vi har inte annonserat om det alls. Jag skrev om 
det här på bloggen, på facebook och instagram och hoppades att det skulle räcka.

Samtidigt så var det tomtenatta i närliggande städer med kvällsöppet  så det fanns 
ju mycket som drog men OJ vad kul att så många kom!!!  Inte en lugn stund hade vi på 
hela dagen och det storgillas!  



När jag ändå var igång och planterade så hamnade en julros i en stor vas 
tillsammans med mossa och även där råkade en liten minibatterislinga linda sig 
runt:)


Idag ska jag hämta hem blommor till butiken så det är fint och fräscht och finns 
att välja på nu i helgen när vi har öppet igen.

Nu är det de sista 2 dagarna innan vi tar vintervila och så öppnar vi igen 
när solens strålar börjar värma.


Mina föräldrar var här igår morse med en underbar julplantering i en fin 
soppterrin. Och har ni sett den söta ugglan som kikar fram bland julrosorna?



Och ännu en överraskning och present!  Härom kvällen var goaste väninnorna 
här och av Suss fick jag sötaste tomtenissen!

Nu är det bäst att ta tag i dagen, en hel del  kärt fix behöver göras i butiken och
mera blommor ska inhandlas.

Våra öppettider ser du här  

Ha en härlig sista adventshelg, ta det lugnt, julen kommer även om inte
allt är tip topp;)  

Vi ses snart igen!

Kramar från Carina


2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Underbart fina arrangemang med blommor du har fixat .Ha en mysig fredag fina du .Kramar Rita

joppe sa...

Hej jag undrar om du säljer lite större tavlor i shabby stil? Mejla gärna mig jonaspetratradera@gmail.com mvh petra