onsdag 29 januari 2014

Extraöppet och lite nytt på väg


Jag har fått hem lite försmak på gardiner som kommer till butiken 
när vi öppnar för säsongen och har förstås hängt upp dem hemma i köket
för att känna efter.
Men det är inte lätt att fotografera nu när det är mörkt för jämnan men hoppas 
ni ser ändå. Samma härliga kvalite som de andra storfavoriterna vi har, Sanna och 
Elvira. Bomull som ser ut som "linne". 
Den här serien heter Frida och det är vita korsstygnsbroderier på vit botten.
Hissgardinerna finns i stl, 100, 120, 140 0 160 cm.


I det stora fönstret har jag även hängt upp längder i samma serie.
Broderiet och hålsömmen syns knappt men det är samma serie.


Närbild på korsstygnsbroderiet.


I köksfönstrena har ljusrosa engelska pelargoner hamnat.
Känner att jag är i stort behov av pasteller just nu:)


I förra veckan när jag var på stan så köpte jag med mig en bukett 
snitthyacinter från torget och kompletterade med en knippe blåbärsris.
Åh, vilken glädje jag har haft av den buketten!
Den har slagit ut sakta, sakta och stått sig länge.


Nu blir det en mugg kaffe till och sen ska jag åka ner och förbereda 
i butiken till helgens EXTRAÖPPET !
Ja, du läste rätt:)  Precis som förra året så öppnar vi upp under ett par 
dagar och butiken är fylld med en hel del REA. Allt för att göra plats för 
det nya som är på väg...

Lördag och söndag 1 och 2 feb   12 - 15

har vi EXTRAÖPPET under vintervilan.

Varmt välkomna till oss och fynda eller ta en titt på lite av det nya som 
redan har kommit.

Hoppas vi ses!

Kramar från Carina


Inga kommentarer: