måndag 27 januari 2014

Solsken i köket


Måndag och ny vecka... gråttigt ute och snöfall men då är det bara att göra 
det bästa av situationen;)


I fredags när jag var och handlade så överraskade jag mig själv:)

2 paket med gula tulpaner fick följa med hem och jag tror det är längtan
efter sol som speglar sig.  Nu står de mitt på köksbordet och jag blir glad i hela 
kroppen när jag tittar på dem!  


Nu får de stråla tillsammans med ett gäng citroner och några färska 
kryddor. Det är de där små, små detaljerna som gör tillvaron lite lättare 
och ljusare, eller hur?


Helg betyder också för det mesta låååånga härliga frukoststunder och 
nu var jag inspirerad av förra helgens hotellfrukost så det blev en hel 
del extra gott, melon mm. 


Vardagarna är betydligt enklare för mig, en fullkornsmacka och en 
kaffe är vad jag oftast vill ha. Men till helgen är det kul att "lyxa" till det lite.
Hur gör ni?


Frukostskålarna på bilderna hittade jag på Ica när jag var och helghandlade,
tycker de var riktigt söta! Och de passar till lite av varje;)


Och nu har tulpanerna slagit ut lite mer och lyser verkligen som en sol!


Igår blev jag sugen på att baka och jag plockade fram min keramikform
från Ib Laursen ( och Slottsboden ) , den är så härlig att baka i.


Det blev en tigerkaka men än har ingen smakat på den för vi äter ju inte 
fikabröd, hihi.


Men jag hörde att småfåglarna här utanför kvittrade om att jag ska få 
besök idag så den kommer nog att provsmakas då:)

Ha en toppendag så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Mmmm...tror att jag ska ta en promenad till dig någon dag och se om det finns någon kaka då :)

Jag unnade mig en heldag i Västerås igår och tittade runt på blommor, inredning, kläder, tyger....så mysigt!
Märker att jag dras till allt som är ljust rosa eller "smuts" rosa. Såg så fina påslakan på Moderna Hem med fototryck av de finaste rosa rosor och var precis på vippen att köpa dem, men avstod, vilket maken var glad för när jag entusiastiskt berättade om dem. Han var inte alls entusiastisk över tanken på att sova under så romantiska lakan och det var därför jag inte köpte dem...känner min make :)
Jag dras till sådana kontraster som lugnt vitt, latte, brunt, svart och romantiskt vitt, rosa, rosigt. Måste få det där att samsas på något sätt så både maken och jag trivs i vårt hem och han valde ju faktiskt de där rosbeströdda kaffekopparna som ett arv efter sin mamma så det ska nog gå :)
Kram!
Birgitta