måndag 2 juni 2014

Mitt underbara fynd


Måndag och ny vecka och sommarmånaden juni är här!

Och igår kom äntligen den sköna värmen tillbaka, så skönt att inte 
behöva huttra och frysa hihi. 

Helgen har som vanligt gått alldeles för fort men så är det när man 
har roligt ;) Glada dagar i butiken med många trevliga besökare.
Nu har vi öppet veckans ALLA dagar så ni är hjärtligt välkomna att 
hälsa på oss. Och nu är förberedelserna igång inför årets stora 


- en hästfest i unik slottsmiljö för hela familjen

Här hemma röjs och donas det så det står härliga till!
Förråd rensas och mycket åker på tippen men en hel del går till 
Myrorna mm. Igår kväll efter stängning började jag rensa i min pyssel/målarbod.
Sista året har den mest fungerat  som "stuveribolag", dvs allt möjligt har 
hamnat där ute ;) Nu ska den tömmas helt, målas om och fixas, den ska få 
flytta en liten bit och få ett nytt användningsområde :)
Mitt pysselställe flyttar "till en annan del av gården". En hel del ska hända på 
vår baksida och ni kommer säkert att få följa det allt eftersom.

.........................

Förra veckan var jag iväg på ett mysigt besök.


Jag hälsade på hos Kathrine med bloggen Fågel Blå ( klicka på länken
så kommer du till hennes blogg ).
I det här mysiga huset har hon sitt showroom. Ååååååh, rena himmelriket!


Så mycket fint!


Det var så mysigt att få kika runt på allt vackert och självklart 
var det något som fick följa med mig hem. Något som jag redan 
förbokat när jag fick se det på Instagram och som fick hjärtat att 
slå lite fortare ;)


Och det var dessa underbara jalusiluckor! 
Här står de hemma hos mig, slitna och vackra :)
...................

Nej, nu är det dags att ta tag i den här dagen. Mycket som ska fixas innan öppning...

Ha en härlig dag och hoppas solen skiner på er!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: