måndag 9 juni 2014

Tävlingar, kalas mm


Ååååh, vad det blommar i krukor och urnor nu! Allt växer och frodas
och det är så vackert överallt!

Hoppas ni har haft en skön helg och njutit av sommaren!
Här har det varit full fart, längre dagar än vanligt i butiken och mängder
med glada besökare. En hel del tack vare de stora hästtävlingarna, men även många 
andra som har glatt oss med besök!

Sköna sommarkvällar som gjort att man aldrig vill gå in... just nu finns
det knappt tid för någon sömn eftersom man vill ta vara på allt 
underbart utomhus ;)


Sena kvällar med tända ljus i uterummet :)


Mitt fikonträd fick flytta från växthuset och in till uterummet. Jag tycker
det är så vackert så det kan gott stå här så jag ser det oftare ;)


Igår var en speciell dag, vår äldsta son Jonas fyllde 30 år och 
firades förstås med pompa och ståt! Han valde att ha firandet för 
släkten hemma hos oss där det finns någorlunda gott om utrymme. 

Men han fixade och donade med allt själv och med lite hjälp av 
flickvännen. Det bjöds på varmrökt lax, färskpotatis och egengjord 
hjortronsås. Sååå somrigt och gott!


En riktigt somrig jordgubbstårta gjord från grunden blev det också!
Hembakade tårtbottnar, kokt vaniljkräm, grädde och mängder med jordgubbar!
Mums ;)


Om jag ville hjälpa till med något så fick jag gärna baka något fikabröd
och det gjorde jag förstås! Chokladrutor och en sockerkaka med vaniljfyllning
trollade jag ihop och sedan kom farmor med en hel stor korg fylld med 
hembakat så det blev ett riktigt kalas ;)


Tänk att vi har så stora barn... de växer snart ikapp oss hihi.
Jonas 30, Mattias 27, Susanna 23 och Linnéa som fyller 20 i augusti. 
Och jag är så stolt och glad över allihopa, de är vår stora glädje!!!

Nu väntar en ny vecka att fylla med mycket skojsigheter.
Skolavslutningar mm och i butiken har vi gott om  avslutningspresenter,
både stora och små :)


En liten blomma i mugg blir en fin liten gåva och vill man kan man 
hänga dit ett litet hjärta och skriva en text ;)


Eller också väljer man ett hjärta med färdig text ;)

Vem skulle inte bli glad över att få ett sånt?
( 30:- st kostar dessa )

Ha en härlig dag!

Vi ses snart igen. 

Kramar från Carina

Inga kommentarer: