fredag 13 juni 2014

Storstadspuls och lite nytt


Nu går det galet fort!  Dagarna rusar iväg och det är redan fredag 
och helgen knackar på dörren ;) 
En vecka kvar till midsommar.... och jag vill att det ska gå sakta, sakta så
jag hinner njuta av sommaren :)

I tisdags efter butiksstängning åkte vi till huvudstaden för att se Blondie
( Deborah Harry ) uppträda på Circus. 40-årsjubileum och det här var första 
spelningen på Europa-turnén.


Jag bjuder på en urusel bild...  jag tog mängder men alla blev dåliga :(
Sååå kul att få se min stora tonårsidol uppträda och helt otroligt att tänka sig
att hon fyller 69 år i juli.

Det blev övernattning på hotell och efter en  smarrig hotellfrukost väntade
nya äventyr. Stockholm visade sig från sin allra bästa sida, solen sken och det 
var ett strålande väder. Vi njöt av sommaren och strosade runt både i Gamla stan
och i centrum. Kameran glömdes bort alldeles... 


...förutom när vi besökte Leila i Mood-gallerian. Mysig butik med 
mycket smått o gott :)
Härligt att känna storstadspulsen ett tag men framemot eftermiddagen 
tyckte jag att det räckte ;)


Det blev en mysig lunch på en italiensk restaurang på Norrmalmstorg
innan vi styrde våra trötta fötter mot bilen för att ta oss till mitt 
absoluta favoritställe. Som jag längtat efter i flera veckor!!

Slottsträdgården i Ulriksdal. Såååå mysigt ställe med såååå mycket fint.
En härlig atmosfär och fina blommor och växter.


Här ska man gå länge och njuta, och gärna flera varv. 
Hela tiden upptäcker man nytt ;)


En mysig restaurang med vegetarisk buffé  finns där och även ett café
med himmelskt gott fikabröd ( och även matiga mackor ).

Nu hade vi nyss ätit lunch så vi gick direkt på gofikat ;)

Mysigt att sitta ner i den fina miljön och njuta av en kopp kaffe 
innan vi fortsatte fylla vår vagn med blomster.


Mycket fint fick följa med mig hem. Bland annat 2 krukor med någon 
sorts gräs och en stor fin grusnejlika.
Tyckte de passade så fint i de ursnygga krukorna/urnorna som vi 
fått hem till oss i butiken Slottsboden Strömsholm.
Handgjorda och handmålade och jag köpte upp de sista som fanns att 
tillgå så det är endast ett fåtal som finns hos oss i butiken och vi kan inte få 
tag på fler av dessa golvurnor. Makalöst snygga!!!

Finns i ett fåtal hos oss i butiken.


Den snygga väggkrukan finns också hemma hos oss i butiken
och den kommer vi att få hem flera av under sommaren.
Också handgjord och handmålad ( kostar 250:- )

Nu väntar en promenad med en morgontrött liten hund innan det 
är dags att åka till butiken och jobba en stund på förmiddagen.
På söndag är det dags för  Grand National, de årliga galopptävlingarna 
på natursköna Österängen här i Strömsholm.
Slottsboden Strömsholm skänker ett pris i varje lopp så det ska 
förberedas och slås in fint idag :)

Butiken är öppen som vanligt ALLA dagar 12- 16 och ni är 
hjärtligt välkomna att besöka oss!

Ha en härlig helg så ses vi snart igen.

Kramar från Carina




Inga kommentarer: