onsdag 22 oktober 2014

Guldstänk


Visst är det kul med små förändringar?  Jag älskar att göra om sådär "litegrann",
bara så att det ska kännas lite nytt igen ;)

Och ofta är det oplanerat, vanligtvis börjar det med nånting som jag ser och 
så bygger jag vidare. Ibland kan det vara en ljuslykta, ibland en kudde eller 
som den här gången när jag ramlade över en snygg tvålpump inne på Hemtex.
Och vips blev det lite guldglitter över hela badrummet :) 
Fatet hade jag sen tidigare, ett spraymålat  gammalt fat, spegeln hade jag också
i gömmorna och så hamnade några "rosor" där. 


"Provdockan" ( eller vad man nu kallar den, för den är ju inte så stor 
men ändå inte liten...) har mest blivit sparad i förrådet av en slump och nu 
fick den dammas av och komma fram :)


Guldspegeln fyndade jag på loppis i somras och när jag köpte den var tanken att 
den skulle målas vit men nu är jag glad att den har kvar sin originalfärg!


Och i fönstret samsas mer guld/mässing tillsammans med ett kärt 
semesterminne från Thailand som följde med hem på någon av resorna. 
"Vasen"  är en vinkylare som varit silvrig men hamnade under sprayburken
i våras, de glittriga grenarna har jag köpt på Indiska och det fina fatet har
jag köpt av Susanna (dottern). 

Jag kände att jag behövde lite guldglitter i tillvaron nu när det är så mörkt
och grått ute ;)


I badrummet är det förstås bara några få saker som är "guldiga",
där står även en jättestor vit  vas/urna fylld med evighetsrosor som sprider glädje!
( vasen finns hos oss i butiken Slottsboden Strömsholm )

........................

Jag har unnat mig en "lugn" morgon trots att jag egentligen inte alls 
har tid med det, men början på veckan har varit hektisk och nu sa kroppen 
ifrån och jag försöker lyssna på den för att hålla mig på benen. 
Det har trillat in mängder med varor till butiken och igår stod jag bland
kartonger upp över öronen till sent på kvällen. Sååå himla kul och det är 
mycket fint som ska fram på hyllorna nu;)

Julen smyger sig sakta in i butiken.....

Idag har vi öppet 12 - 18 och ni är förstås varmt välkomna att hälsa 
på oss! 

Ha en härlig dag! Jag ska ge mig ut på en uppfriskande promenad innan 
jag fortsätter julbestyren, hihi. 

Kramar från Carina

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fynd! Jag har hittat många loppis-fynd på Yardsale.se så tänkte tipsa om den sidan! God fortsättning!