måndag 6 oktober 2014


Jag är verkligen överförtjust i dessa batterljus!!! 

De hamnar på fler och fler ställen i huset ;)  Den här brickan med ljus står
i hallen och jag blir glad varje eftermiddag/ kväll när jag kommer hem och möts
av tända ljus :) 


Bredvid dem står en bukett rosor och jag gillar att ha färska blommor 
i hallen. Tycker att det där "första"  man ser när man kommer hem betyder
så mycket. Nu är det inte alltid det är rosor, ibland har jag plockat något i 
trädgården som får lysa upp vardagen. Kärleksörten är fortfarande jättefin 
att plocka in. Och ibland är det en krukväxt som står där :)



Batteriljusen har jag nämnt i ett tidigare inlägg och de finns hos oss i butiken
till ett överkomligt pris, 65:-, 75:- och 89:-
De har även en timer så du bestämmer själv när du vill att de ska börja lysa 
och så "brinner"  de i 4 el 8 tim ( du väljer ) innan de slocknar och så tänds de 
nästa dag igen av sig själva ;)  Kan inte bli bättre :)



Måndagar har vi stängt i butiken och idag är en sån dag när jag ska 
försöka komma ikapp med sånt som släpar efter...
Började morgonen med en "gofrukost".

Hur har ni det till frukost, äter ni också likadant varje dag?

Normalt sett så äter jag alltid en skiva Lingongrova med mjukost och några 
skivor paprika, och så ett par muggar kaffe. Till helgen kan det bli ett ägg på 
mackan om vi nu inte äter väldigt sent och dukar upp till brunch förstås.
Men det händer inte så ofta. 


Vi har fått hem en supersmarrig musli med tropiska smaker 
till butiken och eftersom så många säger att den är så god tänkte 
jag prova idag. Solroskärnor, havregryn, linfrön mm blandat med bananchips,
skivad cocos och ananasbitar. Och den är verkligen supergod!!!

Problemet för mig är att jag inte gillar varken fil eller yoghurt och bara 
knapra på muslin är förstås gott men något mer behövs...


Men, men jag kanske kan lära mig.... ;)  Om inte, så äter jag gärna enbart musli!

Hoppas ni har haft en skön helg och är redo för nya veckan!

Jag har tankat massor med energi och hunnit med både butiksjobb och lite 
trädgårdsfix  och så blev lördagskvällen något alldeles extra!!! 
Det blev en spontan grillmiddag tillsammans med alla 4 vuxna barn och deras 
respektive  ( dock saknades Mattias flickvän Mirelle som var iväg på homestaging-
uppdrag ).  Såååå mysigt att samla alla hjärtan och få umgås tillsammans!



Och så var förstås sötaste lilla Loui med!!!  Mormors älskade lilla hjärtegryn :)

Nu är det bäst att greppa dagen och få lite mera gjort. Ha en fin start på nya 
veckan så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: