onsdag 8 oktober 2014

Kransar på olika sätt



Hej hopp denna regniga höstmorgon! 

Hoppas ni har det bra!  Här vaknar pyssellusten till liv när det är grått och 
regningt och några nya kransar har blivit gjorda :)
( finns i butiken till försäljning )

Hos oss i butiken finns flera olika sorters stommar och andra små tillbehör
om du också vill pyssla ihop en egen krans till dörren. 


Hemma på skänken var det så här fint häromdagen, med ett jättefång hortensia 
i största vasen :)  Nog är de bra pampiga och det är en av mina stora favoriter!



Men i vasen blev de inte långlivade....   Här har jag knipsat av blommorna och börjat 
binda kransar för glatta livet :)


Det blev ett litet gäng med kransar och nu är jag ikapp med beställningarna 
och troligtvis hamnar några i butiken till försäljning i slutet av veckan.


Vi har fått hem så fina hjärtformade metallställningar och dessa har jag sneglat
på och tänkt att man kan "klä"  på olika sätt ;)  Igår blev det en stund över och 
jag tog ett par ljung och klippte sönder i småbitar och lindade fast med blomtråd.
Ett pärlband som vi har i metervara lindades försiktigt runt stommen när den var klädd.
Här ovanför syns vit ljung.


Och här rosa/lila ljung. 
Metallstommen kostar 25:- om du vill pyssla själv.  Färdigt hjärta med ljung 
och pärlband 98:- ( i mån av tillgång )


Ännu en hortensiakrans som jag gjorde av en annan bukett ;) Den här får ligga 
på ett fat med ett batteriljus i mitten. 

Idag tror jag att jag ska pyssla ihop några nya kransar, jag har några idéer 
som ligger och väntar...

Butiken är öppen idag 12 - 18 och ni är förstås varmt välkomna att besöka oss!
Övriga tider ser du här

Ha en härlig dag!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: