måndag 17 november 2014

Nyheter


Mindre än 2 veckor kvar till advent och i butiken är julkänslan på topp,
och hemma börjar den smyga sig in lite sakta. Några hyacinter i krukor lite 
varstans och nu har även en rumsgran hittat in ;)

Vi har fått hem så mycket fint den sista tiden och här ovanför ser ni några
av godbitarna. 


Stora fina lyktor med glasinsats och vit rutmönstrad keramik i 2 stl.
Helt underbart fina om ni frågar mig och jag klurar som bäst på om ett par 
stycken ska få flytta hem till oss...

Glaslyktan med silverkant och texten "All I want for Christmas is you"  känns 
som en självklarhet och en så kunde jag bara inte motstå :) Ja, det är inte lätt att 
packa upp så mycket fint utan att handla till sig själv ska ni veta. 


Och de här tomtarna är oemotståndliga :) Säljs styckevis och kostar 85:- och 125:-


En ny kubljusstake i antikmässing och som passar till antikljus har också
packats upp i helgen och kostar endast 195:-  Fin att dekorera på många olika sätt!


En minivariant i svart har vi också fått hem. Till den passar små julgransljus 
eller också våra fina små batteriljus ( 4-pack á 79:- ). Minivarianten på kubstaken 
kostar 129:- 


Och snyggaste stjärnstakarna i antikmässing!!!  95.- st


Och mera godsaker har vi fått hem förstås....;)
Godaste pepparkakstryffeln i små cellofanpåsar och så dekorerade jag dem med 
små tags som jag knåpade ihop härom kvällen. För visst är det väl lite roligare med
karameller som är förpackade med lite extra omtanke?


En härlig helg i butiken har det varit, alltid lika kul att träffa alla glada 
och trevliga som besöker oss!  Idag väntar en "ledig"  dag  som ska fyllas med 
hur mycket som helst som finns på min "väntelista". Ja, ni vet allt det där som inte 
är jätteviktigt på en gång utan hamnar på "vänt".  Jag sitter i soffan nu med laptopen i knät,
ljusen tända och njuter av mina hyacinter som börjar slå ut. 

Men just som jag skrev detta hörde jag hur en lastbil backade upp på gården och 
lämnade av en STOR leverans så nu får nog "väntelistan" vänta ett tag till :)



Men först en kopp kaffe till och sen tar vi tag i dagen och ser vad vi hinner
göra med den :)

Ha en härlig start på veckan! Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Anonym sa...

Hut handlar man från dig?